قدم به قدم با روش  لوله کشی آب سرد و گرم

لوله کشی

پلان قضیه به کارگیری می بایست سوای میزان گذاری و سوای تزیینات معماری و سوای در باشد .

خطوط لوله می بایست بی واسطه و موازی دیوارها باشد .

– نقشه لوله کشی آب می بایست با نقشه های برق و بنا و فاضلاب مطابقت و همخوانی داده شود تا تداخل نداشته باشند .

– پلان طبقه اولیه یک ساختمان سه طبقه در ذیل آورده شده‌است :

مطلوبست ترسیم پلان لوله کشی آب سرد و گرم طبقه اولیه این ساختمان سه طبقه ( پیلوت , طبقه اولیه , طبقه دوم )

۱ – انتخاب محل رایزرها :

در داکت یا این که درون دیوار قرار میگیرند . می بایست تلاش شود کوتاهترین مسافت را تا مصرف کننده داشته باشند در ضمن لوله آب نبایداز اتاقک برق و بالابر و دودکش عبور نماید . قطر دایره مرتبط با رایزر را در پلان با مقیاس ۱/۱۰۰ ۰/۵۰ در حیث بگیرید .

۲ – انتخاب محل شیرهای مصرف :

شیرهای مصرف را میتوانید بصورت دایره توپر به قطر ۰/۰۲ ترسیم فرمایید یا این که بصورت دو خط متقاطع عمود بر نیز ( نظیر صورت روبرو )

۳ – لوله کشی آب سرد – CW :

با خط و نقطه ترسیم می شود . با فرمان LTS مقیاس خط را متناسب با مقیاس نقشه تهیه فرمایید . اعتنا فرمایید کوتاهترین مسیر ممکن را ( برای صرفه جویی در مصرف لوله ) در حیث بگیرید .

۴ – لوله کشی آب گرم رفت DHWS :

با خط و دو نقطه ترسیم می شود .

لوله کشی

۵ – لوله کشی آب گرم برگشتی DHWR :

با خط و سه نقطه ترسیم می شود . این لوله می بایست به لوله آب گرم رفت در حوالی محل مصرف وصل باشد . علت به کارگیری از این لوله اینست که آب در لوله های آب گرم در شکل عدم برداشت , بمرور سرد نگردد . قابل ذکر است که در ساختمانهایی که هر طبقه برای خویش دستگاه آبگرمکن دیواری یا این که پکیج دارااست به کارگیری از این لوله لزومی ندارد .

۶ – تالیف قطر رایزرها :

– هرچه تعداد مصرف کننده فراوان باشد قطر رایزر بزرگتر است . UP به مضمون‌ اینست که لوله بالا میرود . DN به مضمون‌ اینست که لوله ذیل میاید . در‌این طبقه رایزرها نیز بطرف ذیل ( پیلوت ) و نیز به طبقه بالا ( طبقه دوم ) امتداد مییابند . مطلقا هر چقدر به طبقات فراتر برویم از قطر رایزرها قلیل می شود .

۷ – تالیف قطر لوله های آب :

به طبع قطر لوله های فرعی و انشعابی می بایست کمتر از لوله های اساسی و رایزرها باشد .

کمپانی سرویس ها فنی و تاسیسات ساختمانی باتقوا فراهم ارائه اشکال سرویس ها برای گرمابه و توالت است . سرویس ها ما دربرگیرنده گشودن لوله فاضلاب سوای به کارگیری از هرگونه اسید , تعمیرات گرمابه و دستشویی , رفع نم و رطوبت گرمابه و دستشویی و کشف محل نم با دستگاه , رفع بوی بد فاضلاب گرمابه و دستشویی صد در صد تضمینی و سوای رجوع و تشخیص محل نشتی و پارگی لوله و کاسه دستشویی با دستگاه .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *