با آغاز فصل گرما نیاز توسط ای خنک کننده هر لحظه احساس میشود . اما این وسیله خنک کننده چه خصوصیت هایی می بایست داشته باشد؟

به نقل از خدمت بازار ایسنا , تعداد خروجی های هوا و یا این که مساحت منزل چه تاثیری در تعیین کولر دارد؟ به چه شکل با اعتنا به خصوصیت های منزل ای که داریم دست به تعیین شایسته ترین کولر بزنیم؟ آیا کولر هایی نظیر کولر سپهر الکتریک را خریداری کنیم یا این که آبسال؟ در شرایطی که شما نیز برای سوئیت خویش میخواهید کولری تعیین نمایید نوشته پیش رو می‌تواند برای شما کارساز باشد .

میران و قدرت هوادهی کولرآبی

کولرآبی

او‌لین فاکتوری که احتمالا به ذهن بیاید پهناور یا این که کوچک بودن کولر است که نسبت بی واسطه با بعدها کولر دارااست . کولر ها در بعدها مختلفی ساخته میشوند . مدلهایی که در بازار مرسوم اند دربرگیرنده نوع های ۲۳۰۰ , ۳۵۰۰ , ۴۹۰۰ و ۷۰۰۰ می‌باشند . اعداد مذکور اساسا مقدار هوادهی کولر متبوع را نشان میدهد . یعنی مبنی بر بعدها کولر آبی رنگ و پره های توربین هوا و هم اقتدار موتور آن‌ها این اعداد به دست آمده است . در تعیین مقدار هوادهی مطلوب برای مکانی که قصد خرید کولر آبی رنگ برای آن را دارید چندین قضیه اصلی است :

الف ) اندازه عایق بودن دیوارها

ب ) آفتاب گیر بودن یا این که نبودن دیوارها : در شرایطی که ساختمانهای دوطرف خانه شما کوتاه خیس از طول طبقه ای که شما می‌باشید , باشند علاوه بر ضلع جنوبی ساختمان که مدام آفتاب گیر است , ضلع شرقی و غربی هم درطول روز گرمای خیلی متعددی وارد خانه شما خواهند کرد و دیوارها درطول روز همواره گرم خواهند بود .

پ ) طبقه ای که در آن می‌باشید : این قضیه بر اندازه هوایی که از پشت بام به شما میرسد تاثیر دارااست . به خصوص در شرایطی که فضایی که کانالهای کولر از آن عبور کرده اند خودشان آفتابگیر باشد . سفارش می شود در شرایطی که در طبقات زیر خیس می‌باشید از کولرهایی با هوادهی فراتر به کار گیری نمایید .

ت ) متراژ خانه : به صورت کلی برای منزلی که وضعیت گرماگیری متوسطی دارااست مبنی بر جدول پایین می بضاعت و توان کولر با توانایی هوادهی را مبنی بر متراژ پیش ارگان اعطا کرد :

مدل خروجی هوای مولرآبی مهم میباشد

کولرآبی

کولر ها ۲ نوع خروجی هوا دارا هستند . یا این که از سقف کولر و از نصیب جانبی کولر . نوع اولیه اصطلاحا بالکنی نامیده می شود و در مواردی کاربرد دارااست که قصد داریم کولر را در بالکن نهاده و از روش پنجره هوای آن را به درون ساماندهی کنیم و هم بجهت محدودیت محیط , کولر باید کاملا به پنجره بچسبد . در غیر این موردها میتوانیم از کولرهایی با خروجی هوای جانبی که اصطلاحا پشت بامی نامیده می شود به کار گیری کنیم .

تجهیزرات و امکانات کنترل کارکرد کولرآبی

نوع های تازه کولری که موسسات پیشرو در این باره پباده سازی کرده اند­ که علاوه بر بازدهی اکثر , تجهیزات ایمنی و رفاهی بیشتری را در مشت قرار می‌دهند . اعم از می شود به موردها پایین اشاره نمود :

الف ) نمایشگر دمای محفظه

ب ) زمان سنج جهت تهیه دوران پر‌نور و خاموش شدن کولر طی یک شبانه روز

پ ) دارنده سه به دور سرعت موتور که هر مورد به صورت مستقل قابل تهیه است .

ت ) در شرایطی که تا یک ساعت بعد از پر‌نور شدن پمپ آب , موتور کولر پر‌نور نگردد , پمپ آب به صورت قلم خاموش می شود .

ث ) در حالتی که که طی ۲۴ ساعت هیچ فرمانی به کولر داده نشود , ( جهت حصول اطمینان از حضور ساکنین در خانه ) کولر به طور خودکارخاموش میشود .

ج ) بعداز ۱۵۰۰ ساعت کارکرد کولر , جهت ردوبدل پوشال , نماد اخطار روی مانیتور ظواهر خواهد شد .

چ ) موتور به طور سافت شروع با این سیستم موتور سوای سر وصدا و لرزش خاموش و پر‌نور می شود و کمترین ضربه به سیستم وارد می شود و شوک های ناگهانی موجب استهلاک سیستم نمیشود .

این تجهیزات احتمالا در وحله اولیه اضطراری به حیث نرسند اما تاثیر آن‌ها بر مخارج جانبی در طولانی مقطع مضاعف مضاعف خواهد بود .

ارزش اشکال کولر های آبی رنگ نظیر کولر آبسال را میتوانید در دکان اینترنتی زنبیل مشاهده نمایید .

نوع پوشال کولرآبی

مدلهای سنتی کولر از پوشالهای چوبی به کار گیری می نمایند و علاوه بر کارایی نسبتا عالی بوی مطبوعی نیزدارند . علاوه بر این نوع , مدلهای سلولزی هم در بازار وجود دارد که از نوعی فوم به جای پوشال چوبی استفاد شده‌است . این مدل پوشال ها معمولا بر ارزش کولر آبی رنگ اثر متعددی ندارند . این فومها به جهت تراکم فراتر , از ورود قطعات ریز آلودگی در هوا پرهیز می نماید , به همین منظور در بعضا موردها مشاهده شده که‌این فوم ها به جهت عدم رسیدگی دائمی و تمیزکاری مطلوب , بوی نامطبوعی از خویش متصاعد می نمایند . این فومها عمری نزدیک به چندین سال خواهند داشت اما احتمالا در همگی جا برای خرید در اختیار نباشد . به این ترتیب به طور کلی سفارش می شود از نوع سنتی به کار گیری نمایید .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *