گردآوری آشغال ها و تفکیک ان ها

هر چه آشغال های خانه ما کمتر باشد انرژی کمتری برای تفکیک آنها نیاز است . ممکن است شما نیز تا به اکنون عبارت پیشگیری خوبتر از معالجه است را شنیده باشید , عبارتی که در باب بازیافت آشغال ها نیز به خیر درستی می نماید . چه خوبتر که از به عبارتی اولیه آشغال کمتری تولید کنیم تا در غایت نیز ناچار نباشیم که انرژی متعددی برای تفکیک آشغال ها بگذاریم . آشغال های شیشه ای , نایلونی و کاغذی اثر مخربی بر روی محفظه زیست میگذارند پس می بایست تلاش کنیم که آن‌ها‌را کمتر ساخت کنیم . ولی با این وجود , ساخت آشغال با معاش روزانه لینک به هم پیوسته دارااست و صرفا کاری که از دست ما برمی آید این است که آشغال ی کمتری تولید کنیم و از طرفی همین آشغال ها را در منزل تفکیک کنیم . ممکن است بپرسید چه‌گونه می بضاعت آشغال ی کمتری ساخت کرد؟ به عنوان مثال به جای به کارگیری از غذاهای فراهم به سراغ غذاهای خانگی بروید تا با همین گام بی آلایش حجم آشغال های یک توشه مصرف را به اندازه متعددی قلیل فرمایید .

تفکیک و بازیافت زباله

کار های لازم برای تفکیک کردن زباله ها

برای تفکیک آشغال ها چه کار کنیم؟

خیلی ها تفکیک آشغال ها در خانه را کار دشوار و وقت گیری میدانند و میگویند مجال کافی برای انجام این کار نداریم! اما تفکیک آشغال ها کار بی آلایش ای است که در غایت امداد متعددی به صرفه جویی در منابع باارزش و مراقبت محفظه زیست می نماید . او‌لین گام برای انجام این کار بی آلایش این است که دستکم دو گونی آشغال منحصر به فرد آشغال های کم آب و خیس تنظیم کنیم و تمامی ی آشغال ها را در یک گونی ی آشغال قرار ندهیم :

انقطاع کردن آشغال های خیس : آشغال های خیس دربرگیرنده پسماند غذاها و خوراکی ها میباشند که میتوانند به کود یا این که کمپوست تبدیل شوند .

قطع کردن مواد قابل بازیافت از دیگر آشغال ها : از مهم‌ترین مواد قابل بازیافت می شود به شیشه , برگه , اشکال فلزات و … اشاره نمود . در واقع آشغال های کم آب دربرگیرنده مواد پلاستیکی , کاغذی و چیزهایی از این دست میباشند که در‌حالتی که به خیر از آشغال های خیس قطع شوند میتوانند مجدد موضوع به کارگیری قرار بگیرند . قطع کردن آشغال های خیس و کم آب کاری بی آلایش است که امداد متعددی به صنعت بازیافت می نماید و با انجام این کار نقش خویش را در‌این صنعت به خیر ایفا میکنید .

قطع کردن آشغال های خطرناک! در بازیافت آشغال نکته ای حیاتی را می بایست مدام مدنظر قرار اعطا کرد : آشغال های خطرناک نظیر آشغال های بیمارستانی و پسماند باتری ها می بایست قطع از آشغال های کم آب و خیس قرار بگیرند زیرا در‌حالتی که برای دفع آشغال های خطرناک , اصول ایمنی رعایت نشود مخاطرات متعددی بر روی محفظه زیست بر جای میگذارد .

تفکیک و بازیافت زباله

فایده های بازیافت زباله چیست

بازیافت آشغال ها چه بهره ای دارد؟

بازیافت آشغال ها برای محفظه زیست سه بهره حیاتی دارااست :

صرفه جویی در مصرف منابع ارگانیک : زیرا برای ساخت تولیدها تازه عوض اینکه به سراغ مواد ناپخته برویم از به عبارتی مواد بازیافتی به کارگیری میکنیم .

صرفه جویی در مصرف انرژی : اگرچه که برای بازیافت آشغال نیز می بایست انرژی استفاده شود اما انرژی واجب برای بازیافت آشغال از انرژی واجب برای ساخت تولیدها تازه از مواد ناپخته خیلی کمتر است به عنوان مثال ساخت آلمینیوم از آلمینیوم بازیافت شده نسبت به ساخت آلمینیوم از سنگ معدن , ۹۰ درصد انرژی کمتری واجب دارااست .

نیاز به فضای کمتر برای دفن آشغال : با بازیافت آشغال ها , فضای کمتری برای دفن آشغال ها مایحتاج است .

بازیافت بطری شیشه ای

شیشه عادی را می شود به تعداد متعددی بازیافت کرد زیرا شیشه هیچ زمان در گیر فرسودگی نمیشود به عنوان مثال هر بطری نوشابه برای مصارف خانگی میتواند تا ۱۵ توشه بازیافت شود . از طرفی ارزش تمام شده شیشه‌های بازیافتی از شیشه های جدید خیلی کمتر است . شیشه های سبز و قهوه ای رنگ نوشابه از مواد قابل بازیافت به شمار میروند . بازیافت یک بدن شیشه یعنی صرفه جوئی در مصرف حدود یک بدن مواد معدنی دیگر .

تفکیک و بازیافت زباله

بررسی کشور های پیشرو در تفکیک و باز یافت زباله

کشورهای پیشرو در تفکیک آشغال ها

سوئیس : سوئیس از لحاظ تفکیک آشغال ها و بازیافت , مرتبه ۱ جهان را دارااست , مرتبه ای که با همیاری دولت و مردمان به دست آمده و نام این میهن را از لحاظ سیستم بازیافت پسماندها در جهان بر راز گویش ها انداخته است . در‌این میهن در تمامی دکان های سطل هایی برای آشغال های کم آب و خیس به دیده میخورد و چه بسا روغن های مصرفی نیز در غایت می بایست بازیافت شوند . در سوئیس زباله ریختن بر روی زمین جرم است و هرکسی که‌این کار را انجام دهد با جریمه روبرو می شود . جالبه که برای این که مردمان آشغال های کمتری ساخت نمایند ارزش گونی آشغال بیشتراز یک یورو است .

دانمارک : دانمارک نیز در صنعت بازیافت از الگویی اندک مانند پیروی می نماید , در اینجا تفکیک آشغال ها صرفا به کم آب و خیس محدود نمیشود و برای هر دسته آشغال ای سطلی غیر وابسته موجود است .

سنگال : این میهن نیز در صنعت بازیافت آشغال از کشورهای پیشروست و اما چهت نیل به هدف ها خویش از کشورهای اروپایی الگوبرداری می نماید .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 2    میانگین: 3/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *