استفاده از چاه فاضلاب برای دفع فضولات روشی بوده که از آن در شهرها و روستاها استفاده می‌کردند.
در شهرها با افزایش جمعیت کم کم با مشکل زود پر شدن چاه فاضلاب رو به رو شدند به همین منظور طرح فاضلاب همگانی یا همان طرح اگو را برای دفع فضولات برنامه ریزی و اجرا کردند، ولی هنوز مناطقی هستند که از چاه فاضلاب استفاده می کنند و مشکل پر شدن چاه فاضلاب را دارند.
ما در این مقاله می خواهیم عوامل زود پر شدن چاه فاضلاب و همچنین راه های جلوگیری از زود پر شدن چاه فاضلاب را بیان کنیم.
البته یکی از عوامل بالا زدن چاه فاضلاب گرفتگی آن است و شما در این مواقع باید با لوله بازکن ماهر و کاربلد تماس بگیرید ، البته اگر در غرب تهران یا هر جای دیگر در سطح شهر تهران هستید می توانید از خدمات لوله بازکنی در غرب تهران یا هر منطقه دیگر در سایت برچسب استفاده کنید .

بررسی علل زود پر شدن چاه فاضلاب

همان طور که بیان کردیم در بیشتر شهرهای بزرگ مشکل پر شدن و یا زود پر شدن جای فاضلاب برطرف شده است ولیکن در خیلی از نقاط هنوز از چاه فاضلاب استفاده می کنند و برخی عوامل سبب زود پر شدن چاه فاضلاب می شوند، که در ادامه آنها را بیان می کنیم.

زود پر شدن چاه فاضلاب و علل آن

سایت برچسب علاوه بر خدمات لوله بازکنی در مورد بیشتر مطالب لوله بازکنی و چاه بازکنی برای شما مطلب منتشر کرده است، که اگر مایل هستید می توانید از دیگر مقالات در زمینه لوله بازکنی در سایت “برچسب barchasb” به صورت رایگان استفاده نمایید.

ورود آشغال ها خاک و نخاله به داخل چاه فاضلاب

در اکثر مناطق ایران از چاه های جذبی استفاده میکنند به این معنا که چاه آب فاضلاب را جذب می کند و فضولات به صورت مواد جامد درون چاه باقی می مانند حالا اگر اشیائی از قبیل خاک و نخاله در هنگام بازسازی و ساخت ساختمان و یا آشغالهای خشک وارد این چاه شوند این مواد باعث زود پر شدن چاه فاضلاب می شوند.

اگر می خواهید با علت های دیگر پر شدن چاه فاضلاب آشنا شوید کافی است که مقاله زود پر شدن چاه فاضلاب مراجعه کنید.

توجه نکردن به حجم چاه

اگر در منزلی زندگی می کنید که صاحب منزل هستید، باید سالانه از چاه فاضلاب آن بازدید نمایید و یا اینکه مقدار حجم چاه را بدانید و تخمین بزنید تا قبل از پر شدن چاه بتوانید آن را خالی کنید و با مشکل زود پر شدن چاه فاضلاب روبرو نشوید.

زود پرشدن چاه فاضلاب و خالی کردن آن

مشکل پر شدن سریع چاه فاضلاب مخصوصا در منازلی که چند سال ساخت است و بعد از چند سال فرد دیگری نسبت به خرید آن اقدام می کند بیشتر به چشم می خورد.

به موقع خالی کردن چاه راه پیشگیری از زود پر شدن چاه فاضلاب

شما اگر میزان اندازه چاه را می دانید باز هم نباید بگذارید که چاه تا تمام ظرفیت خود پر شود چرا که باعث ریختن و خراب شدن چاه فاضلاب می شود، لذا برای جلوگیری از زود پر شدن چاه فاضلاب و هم چنین نریختن خاک جداره و … حتما چاه فاضلاب را قبل از موعد پر شدن آن خالی کنید.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *