شناخت با اینورتر و طرز ی نصب ان روی کولر گازی

در حیث داشته باشید که قسمت اینورتور بر روی کولر گازی دربرگیرنده تعمیرات کولر گازی نمیشود و درصورتی که نیاز به توضیحاتی برای عیب یابی و تعمیر کولر گازی دارید خوبتر است مطلب تعمیر کولر گازی را مطالعه نمایید .

تعریف اینورتر و نمونه ایی از اینورتر کار شده روی کولر گازی

اینور تور چه است

اینورتور و یا این که اینورتر یک قطعه الکترونیکی است که بر راز خط مش کمپرسور کولر گازی تعبیه می شود تا قابلیت و امکان تغییر و تحول گردش موتور کمپرسور در حالت متعدد آماده شود . هرچند در نوع های کهن کولر گازی بواسطه یک خازن در دست گرفتن گردش و کارکرد کمپرسور تهیه میشد و به عنوان مثال زمانی دما به ۲۲ جايگاه می رسید منجر میشد که کمپرسور با شدت کار نماید و زمانی هو ا خنک میشد کمپرسور را متوقف میکرد ولی برای این کار انرژی متعددی مصرف میشد .

کولر گازی اینورتر

مثال ای از اینورتورهای کار شده در موفقیت کولر گازی های اینورتور

با تعبیه اینورتور بر راز خط مش کمپرسور موتور خاموش نمیشود و زمانی دمای محفظه به دمای تهیه شده رسد موتور کمپرسور با به دور خیلی آرام کار می نماید و دما را اثبات نگه میدارد . این کار منجر می شود جریان کار کمپرسور بصورت متواتر و آهسته و سوای فشار متعددی واقعه بیافتد و در فیض تا حدود متعددی نیز کاهش مصرف برق را به‌دنبال دارااست و نیز این که منجر می شود دمای محفظه تغییرات متواتر نداشته باشد .

سیستم کاری کولر گازی های اینورتر دار

تکنولوژی اینورتور در کولرهای گازی انقلابی تازه در سیستم های تهویه کولر گازی بوجود آورد . اینورتور توسعه یافته ترین تکنولوژی به کار گرفته شده در ایجاد کولر های گازی میباشد که به استفاده کننده قابلیت و امکان میدهد دمایی اثبات در محفظه را تهیه و در مصرف برق به شدت صرفه جویی داشته باشد .

سیستم کاری این کولر های گازی این چنین است که یک میکرو کنترلر دارا هستند که دمای محفظه را براورد می نماید و این میکرو کنترلر سرعت کمپرسور را در دست میگیرد . زمانی مرتبا موتور کمپرسور در هم اکنون کار باشد نیازی به فشار مضاعف به کولر چهت نیل به دمای مناسب وجود ندارد و در فیض همواره دمای محفظه اثبات است و این زمینه منجر کیفیت خوبتر هوا , مصرف کمتر برق و نهایتا قدمت اکثر قطعات داخلی کولر های گازی می شود .

از این رو با اعتنا به این که این کولر ها از این تکنولوژی برخوردار میباشند قیمتی به مراتب فراتر از مدل کولر های گازی کهن خیس دارا هستند .

کولر گازی اینورتر

اضطراری به توضیح است کولر های گازی اینورتور به جهت این که همواره با وقار کار می نمایند صدای مضاعف کمتری از سایر کولر های گازی دارا هستند .

اجزای تشکیل دهنده ی اینورتر و کارایی ان ها

اجزا تشکیل دهنده اینورتور

اینورتورها در واقع دو بخش حیاتی دارا هستند :

کانورتور

اینورتور

اینورتور جریان بی واسطه برق را به جریان متناوب تبدیل می نماید . کانورتور جریان متناوب را به جریان بی واسطه با به کارگیری از یک دیود تبدیل می نماید . در فیض اینورتور برق مایحتاج برای سیم پیچ های موتور سه فاز را تامین می نماید و کانورتور این برق را بصورت جریان بی واسطه و با شدت معین به کمپرسور ساماندهی می نماید .

با این جریان زمانی برق متناوبی به جریان برق بی واسطه تبدیل شود موجبات شروع تدریجی کولر آماده شده و کولر بصورت قابل انعطاف و با صدای قلیل و مصرف فوق العاده قلیل برق به جریان کار خویش ادامه میدهد . این زمینه منجر می شود کولر گازی مرتبا خاموش و پر‌نور نشود که با هر توشه خاموش و پر‌نور شدن به اصطلاح شوک برقی به دستگاه وارد شود و برق متعددی استفاده شود .

اکثر اوقات کولر های گازی نسل تازه از امکان اینورتور برخوردار میباشند و صرفا می بایست به صورت اصولی مبادرت به نصب و راه‌اندازی این کولر های گازی نمود . ولی در بعضا از کولر های گازی نسل پیشین نیز می بضاعت و توان مبادرت به نصب اینور تور در خط مش کمپرسور کرد .

برای این مراد می بایست در حیث داشت که اشکال مختلفی از اینورتور در بازار ساخت و ارائه می شود و به همین منظور می بایست اینورتور متناسب با سیستم کولر گازی تنظیم شود . این کار خوبتر است به وسیله سرویسکاران کاردان کولر گازی صورت بپذیرد .

در حیث داشته باشید که سیستم های اینور تور با اصول تبدیل برق AC به DC کار می نمایند . اینورتور ها اساسا یک قطعه و یا این که موفقیت الکترونیکی میباشند و نمیتوان این موفقیت ها را بر روی تمامی اشکال کولر ها نصب کرد .

نکته مضاعف حیاتی در نصب اینورتور بر روی کولر گازی این است که بدانید اینورتورها را صرفا میتوانید بر روی کولر های گازی با کمپرسورهای روتاری و یا این که بعضا از نوع های اسکرال نصب نمایید .

باصرفه سازی برق در اینورتورهایی که این چنین بر روی کولر های گازی نصب میشوند هم بست هبه مدل کولر گازی متعدد است . درصورتی که کولر از مدل کهن خیس باشد حدودا ۳۰ درصد صرفه جویی برق دارااست و درصورتی که از مدل تازه و نسل جدید باشد تا ۷۵ درصد نیز قابلیت و امکان صزرفه جویی به کولر گازی در مصرف برق را خواهد اعطا کرد .

کولر گازی اینورتر

نکنه حیاتی دیگر این است که می بایست موفقیت متناسب با کولر گازی تنظیم شود . برای این مراد خوبتر است آغاز مشخصه های بردهای متناسب برای نصب بر روی کولر های گازی را با نیز مرور کنیم :

برد های اینورتر کولر گازی و نکته قابل توجه درباره ان

بردهای اینورتور متناسب کولر های گازی :

برهای اینورتور کولر های گازی می بایست خنک کننده منحصر داشته باشند . در کل نوع های دورازشوخی کولر های گازی اینور تور با دو مدل گاز فریون R410A و گاز R407B ساخت سوز و سرما می نمایند .

موفقیت اینورتور صرفا بر روی کولرهای گازی مجهز به کمپرسورهای روتاری , روتاری حاره ای و بعضا از اسکرال ها قابل نصب میباشند لذا درصورتی که کمپرسور کولر گازی شما پیستونی و یا این که اسکرول گرمسیری است بردی برای آن ها نیست .

نصب اینورتور کولر گازی

اینورتورهای اشکال مختلفی دارا هستند لذا می بایست متناسب با مدل کولر گازی تنظیم شوند . در ضمن برای نصب اینورتور بر روی کولر گازی نیز طریق های مختلفی سفارش می شود که یکی‌از موثرترین این نحوه ها نحوه نصب اینورتور بصورت LS میباشد .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *