هر چه آب موجود در کولر بیش تر باشد , باد خنک تری تولید می نماید .

تعویض پوشال

تعمیر و سرویس پمپ آب و دینام کولر آبی

سرویس جنرال کولر آبی بعد از دوره طولانی خاموش بودن و عدم استفاده از آن می بایست بدانیم که تنظیم محل در هنگام نصب کولرهای آبی مضاعف با اهمیت است و قرارگیری مطلوب کولر در موضع خویش قادر است از بخش اعظمی از مشکلاتی که در آتی به‌وجود خواهند آمد , پیشگیری نماید . استحکام محل نصب در پشت بام و تولید نشدن لرزش و صدا بر روی سقف موردها مهمی میباشند که می بایست حتما به آن ها دقت داشت .

سرویس کولر ابی

مطمئنا همگی ما بارها با مشکلات مرتبط با کولرهای آبی مواجه شده ایم ; فساد موتور و شنیدن صداهای تعجب آور از آن , خاموش و روشن شدن موتور حرفه , راز ریز شدن آب کولر , کار نکردن کلیدها , روشن نشدن پمپ آب , خنک نبودن باد کولر , نشتی آب , تهیه نبودن شناور , سوراخ شدن شیلنگ ها , مسدود بودن سوراخ ناودان ها , پارگی تسمه , تنظیم نبودن پوشال ها و زیاد بودن صدای کولر در هنگام کار کردن اعم از مشکلات متداولی میباشند که شهروندان با آن‌ها موجه می‌شوند . کولر را با دقت بشویید

زمانی با کولری که حدود یک سری ماهی خاک خورده است روبه رو می باشید , برای راه‌اندازی مجدد آن راه‌حل ای جز شست وشو ندارید . بدنه کولرتان نباید برق داشته باشد . برای این کار خوبتر است از یک فازمتر استفاده نمایید . برای اطمینان بیشتر می‌توانید پمپ آب کولر را بیرون فرمائید و بعداز شست وشو و آبگیری مجدد آن را جا بیندازید .

حالا راحت میتوانید با شستن درون بدنهکولر کارتان را آغاز فرمایید . ممکن است درون کولر آکنده‌از خاک خواهد بود , پس در شستن این بخش از کولر دقت بیشتری داشته باشید . بعد از آن نوبت کف کولر است تا حسابی تمیز شود .

روغن کاری یکی‌از مهم‌ترین و اصلی ترین قسمت های فعال سازی دوباره کولر است , اگر چه روغن کاری کولر قسمتی از مواقعی است که در زمان فصل تابستان هم بایستی در هر ماه به صورت آراسته صورت بپذیرد . پمپ آب , دینام و یاتاقان ها قسمت های متحرک کولر می باشند که نیاز به روغن کاری دارا‌هستند . روغن کاری نکردن این قطعات سبب محکم کار کردن آن‌ها و گهگاه سوختن شان می شود .

در شرایطی که میخواهید دینام کولرتان سلامت بماند بایستی از تندرست تسمه کولر نیز مطمئن گردید . برای اطمینان از این زمینه کافی است در ظاهر تسمه نگاه فرمایید . در صورتی‌که تسمه ترک خوردگی , بریدگی یا این که افتادگی پیدا کرده خوبتر است آن را تعویض فرمائید . درآوردن و جا پرت کردن تسمه نیز چندان کار مشقت نیست . برای درآوردن آن می‌توانید تسمه را از سوی زیر به طرف خودتان بکشید و از محور بیرون فرمائید .

مراحل پایانی سرویس کولر را فراموش نکنید

در بخش پایانی سرویس کولر می بایست به جزئییات های آن دقت نمایید تا از کارآیی صحیح این وسیله خانگی مطمئن گردید . توجه داشته باشید که سبد پمپ آب شکستگی نداشته باشد به این دلیل‌که سبب ورود آشغال به درون پمپ و سوختن آن خواهد شد . در‌این مرحله نیز به همت شناور دقت داشته باشید و در‌حالتی که دیدید عالی کار نمیکند میتوانید آن را تعویض فرمائید .

بعد ازمرحله آبگیری , پوشال گیرهای سمت چپ و راست را سرجایشان قرار دهید و پمپ آب را بزنید . در‌این مرحله آب می بایست به طور معادل در ۳ بخش جریان داشته باشد .

اصطلاحی به اسم نیم سوز شدن نیست . کولر یا این که سلامت است یا این که سوخته . اصطلاح نیم سوز شدن از آن جا میاید که کولر در ظاهر بی دردسر کار می نماید ولی از آن بوی سوختگی می‌آید . در چنین حالتی می بایست به تامل تعویض یا این که تعمیر پمپ آب یا این که دینام کولر باشید هر چه آب موجود در کولر بیش تر باشد , باد خنک تری تولید می نماید .

سرویسکار کولر ابی

میزان آب درون کولر نیز حد استانداردی دارااست و در صورتی بیشتراز آن باشد , برای کولر عالی نیست . میزان آب بایستی به میزان ۲ یا این که ۳ بند انگشت از کف کولر فراتر باشد . سرویس کار کولر

روغن کاری برای کولر ضروری نیست

تعریف سرویس کردن کولر در ذهن بعضا ها صرفا به سطح شست وشوی آن خلاصه می شود ولی روغن کاری کولر جزء لازمات سالانه این وسیله پراستفاده است . در صورتی میخواهید عمر کولرتان بالا رود , در حین فصل‌تابستان دست کم ۳ بار آن را با روغن مطلوب روغن کاری فرمائید

ساختمان موتور کولر آبی

این مدل موتورها از جور قفسی ( قفس سنجابی ) با روش انداز خازنی یا این که مقاومتی دو بدور می باشند , که در قدرتهای گوناگون ۰ . ۲۵ , ۰ . ۵ و ۰ . ۷۵ اسب بخار و فراتر نسبت به حجم هوادهی کولر گزینش میشوند . این جور موتورها به دلیل نداشتن کلکتور ( روتور سیم پیچی شده ) با صدای مضاعف کم ‌ , حجم , ارزش کمتر و عمر طولانی‌تر مورد به کارگیری قرار میگیرند . موتور کولر دارنده دو به دور حدود ۱۰۰۰ و ۱۵۰۰ دور در دقیقه است , که به اسم دور نماید و دور تند معروف است . ساختمان این موتورها مبتنی بر سه مشخصه سیم پیچ که منش انداز دورکند و دورتند می باشند , ساخته می گردند .

در روی بدنه موتور کولر قسمت الکتریکی کلید فراروگریز از راس موجود هست که سرهای خروجی سیم پیچ‌ها و کابل محل ورود برق به آن متصل می‌گردد . روی قسمت کائوچویی این کلید کلمه ها ( COM ) مشترک ( HI ) تند ( LO ) نماید چشم می‌گردد . جریانی که موتور در دورهای تند و نماید می کشد , حدود یک اسب بخار و ( ۴ . ۲ آمپر ) است . برای کولرهای با حجم هوا دهی دوچندان از موتورهای سه فاز با یک دور ( ۱۵۰۰ دور در دقیقه ) استعمال می شود . ساختمان کولر آبی از بخشهای مختلفی تشکیل شده‌اند که آنان‌را بررسی میکنیم .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *