شیرالات به عبارتی قطع کننده ها میباشند که در انتهای لوله های آب نصب می‌شوند که کار جدا و وصل کردن و تهیه جریان آب و مخلوط آب سرد و گرم را به عهده دارا‌هستند .

کارکرد کلیدی شیرآب توزیع آب داغ و سرد است

شیر آب نقش مهمی در انتخاب سبک پباده سازی آشپزخانه , خزینه , سرویس بهداشتی و . . . دارااست .

اشکال شیرالات عبارتند از : معمولی , کلاسیک , اهرمی , چشمی و . . . . که طریقه نصب کلیه اینها به یک صورت میباشد اما احتمال دارد برخی ها از اجزای بیشتری ساخته شده باشند . فرآورده کلیه شیرالات از آلیاژهای برنج یا این که سرب کم آب میباشد که فقط روکش آنهاست که تفاوت داراست از فی مابین این دو متاع برنج خوبتر و قیمتش نیز گرانتر است زیرا سرب بعداز مدتی مبتلا خوردگی می شود . ولی ایجاد کنندگان متفاوت تا حد قابلیت از سرب به کارگیری می نمایند تا هزینه خویش را کاهش دهند .

برنج , برنز , مس و استیل روکش هایی میباشند که کاربرد بیشتری دارا هستند شایسته ترین آنان استیل استنلس اصل است زیرا نیز مقاومت بهتری در قبال پوسیدگی دارد و نیز به خاطر ظاهرش کمتر لکه آب را نشان می‌دهد . سایر موردها نیز نظیر مس و برنز بعداز مدتی به کار بستن احتیاج به آبکاری دارا هستند .

مجموعه تاسیسات ۲۴ساعته اسماعیلی برای نصب گونه های شیرالات به طور تحت کار می نمایند

نصب شیرالات بر روی دیوار :

برای نصب شیرالات دیواری ابتدا شیر و جای متبوع را تمییز میکنیم . دوتا لنگی داریم که طرف های کوچک آن را تفلون میپیچیم و هر دو لنگی را روی دیوار نصب می‌کنیم ولی هنگام بستن شیرها را روی لنگی ها قرار می‌دهیم تا از مسافت اطمینان پیداکنیم . آن گاه پولکی ها را با دست میبندیم و آن‌گاه واشر را کف شیر قرار میدهیم و در پایان شیر را با استعمال از آچار فرانسه بر روی لنگی ها می بندیم .

نصب شیرالات بر روی سینک :

ابتدا نظیر بالا شیرالات و جایی که قرار است شیر نصب شود را تمییز می‌کنیم . در محل متبوع یک حفره تولید می‌کنیم و واشر اختصاصی آب بندی را روی محل متبوع بدور حفره قرار می‌دهیم و آنگاه شیر را برداشته و ابتدا شلنگ های آب متصل به شیر را از حفره عبور می‌دهیم و سپس شیر را روی واشر قرار میدهیم وبا به کارگیری از بست ها شیر را از پایین به سینک متصل میکنیم و از بالا ارزیابی می‌کنیم تا مطمئن شویم در جای متبوع قرار گرفته و لق نیست شلنگ های آب سرد و گرم را به شیر متصل می‌کنیم و با آچار فرانسه محکم میکنیم .

نکته : برای نصب شیرالات بر روی سینک به هیچ وجه از نوار تفلون به جای واشر برای آب بندی استعمال نکنید .

یادگرفتن نصب گونه های شیر های لاکچری ظرفشویی و روشویی
ابتدا مهره حفظ کننده , بوش واسطه و مثلثی را از شیر جدا می‌کنیم ( ۱ ) ( ۵ ) ( ۴ ) ۶

از قرار به چنگ آوردن اورینگ آبندی شلنگ اطمینان حاصل فرمائید . ( ۲ )

در شرایطی‌که شیر شاوری ظرفشویی را نصب می‌کنید ابتدا شلنگ شاور ( ۳ ) را از ترک سینک عبور دهید بعد شیر را در جای خویش قرار دهید .

در‌صورتی‌که که شیر را روی سینک استیل نصب می شود ابتدا مثلثلی ( ۴ ) آن گاه بوش واسطه ( ۵ ) و در آخر مهره محافظ ( ۱ ) را از شلنگ شاوری عبور دهید . و مهره محافظ را با پیچ انتهای شیر مشغول نموده به آرامی تا پایان ببندید بعداز اطمینان از قرار به دست آوردن درست شیر , با یک پارچه شیر را نگهدارید و با دست دیگر مهره را تماما محکم نمایید . ( برای اینکار از هیچ مدل آچاری به کار گیری نکنید . ) .

* برای بستن شیر روی MDF یا این که کورین یا این که سنگ نیازی به به کارگیری از مثلثی ( ۴ ) و واسطه ( ۵ ) نیست .

ذو عدد شلنگ با مهره باطن باکس شیر روشویی و ظرفشویی قرار گرفته است ابتدا مطمئن گردید که شلنگ ها ( ۶ ) در جای خویش جای‌دارد

شیر سینک ظرفشویی

آن گاه یه خرده گریس یا این که روغن روی دنده آن بمالید و به شلنگ ها یا این که میلاب ها وصل نمائید . هر دو شلنگ را با آچار ۱۰ کوتاه محکم فرمائید .

*نکته با اهمیت : گذشته از بستن شلنگ ها به شیر پیسوار غربال دار ضروری است از خالی بودن لوله از شن و ماسه مطمئن گردید .
پاره ای گریس یا این که روغن روی مغزی شلنگ شاوری ( ۷ ) بمالید و با دست دورن میلاب یا این که شلنگ شاوری بلند ببندید بعد از آن با به کار گیری از آچار ۱۳ کوتاه آنرا محکم نمائید .

شلنگ شاوری را پاره ای به سوی تحت بکشید و وزنه شاوری را که در نایلون زیپ دار قرمز‌رنگ جای دارد , بردارید و آن را ۵ الی ۷ سانت فراتر از خم شلنگ به آن متصل فرمایید و پیچهای آنرا کاملا ببندید صورت C

*نکته اساسی : مسیر تکان شلنگ شاوری می بایست سوای هیچ مدل مانعی باشد .

*شلنگ آب گرم با نوار قرمز‌رنگ روی میلاب معلوم شده‌است . ( ۸ ) قهرمانانه

شلنگ آب گرم را به شیر غربال دار آب گرم ببندید و مهره آنرا با آچار ۱۹ کوتاه محکم قهرمانانه فرمایید . صورت D

شلنگ آب سرد را به همین ترتیب به شیر پیسوار غربال دار آب سرد را قهرمانانه ببندید .

شلنگ بعداز مسدود شدن نباید در گیر پیچش یا این که کشش یا این که کشش گردد .

شعاع انحنای شلنگ نباید کمتر از پنج سانتیمتر باشد .

فراگیری نصب گونه های شیرهای خزینه , دستشویی و دیواری

برای نصب اشکال شیرهای گرمابه , دستشویی و دیواری ابتدا می بایست پولک ها و لنگ هایی که به صورت s است و داخل باکس کوچک آبی‌رنگ شیر جای‌دارد را خارج بیاورید .

سطح اولیه لنگی ها را از سوی کوچک تفلون پیچ کرده و روی لوله شیر به خیر و خوبی نصب نمائید .

تراز دوم نصب پولک هاست که با دست به راحتی نصب می شود .

تراز سوم از قرار به دست آوردن واشر در مهره شیرآلات اطمینان حاصل فرمایید .

عکس خزینه و سرویس بهداشتی

و در سطح انتها شیر را بر روی نصیب بزرگ لنگی ها با آچار فرانسه محکم فرمایید .

با یک توشه نصب سهل و آسان شیرآلات سانیا مشتری دایمی ما خواهید شد .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *