با نزدیک شدن به فصل گرما , تمامی به تامل فعال‌سازی و سرویس کولر آبی افتاده اند . دیدن مردی پوشال به دست در خیابان حکایت از گرمایی می نماید که‌این ایام بر جان شهرمان افتاده . سرویس کردن کولرهای آبی از آن دست کارهایی است که با تندستی و بهداشت خانوار و رفاه همگانی شهروندان در رابطه است .

سرویس کولر آبی

عدم دقت به سرویس کولر , خیر صرفا سبب به ارتقاء هزینه آب و برق مصرفی می شود بلکه میتواند آلرژی های تنفسی و بیماری های سیستم تنفس را هم تشدید نماید . با تعدادی ارشاد معمولی سرویس کولر آبی را انجام دهید .

طریقه سرویس کولر آبی

فبل از هر چیزی برق کولر را جدا فرمائید .
بهتر است پوشال را سالانه تعویض فرمائید .
پارچه برزنتی در مراقبت باد کولر تاثیر گذار است برزنت های مخدوش و شکاف دار می بایست تعویض شود .
قطعات مکانیکی کنترل و محل اتصال محور توربین هوا به بولبرینگ را روغن کاری نمائید .
تسمه گرداننده موتور را تنظیم نمایید احتمالا تسمه نیاز به تعویض داشته باشد .
واتر پمپ را از رسوبات تمیز کرده و روغن کاری نمایید .
تشتک تحتانی را تمیز کرده و از سلامت بودن مسیر آب مطمئن گردید .
لقی موتور را با یک واشر تهیه فرمایید .
یاتاقان ها را از لحاظ تلاش و روغن کاری آنالیز فرمائید .

تعمیر کولرهای آبی

کولرها در اثر زمان و عدم سرویس خراب می گردند و نیاز به بده بستان قطعات و جایگزینی قطعه سلامت دارا‌هستند . راحت انگاری در سرویس کولر , خطر سوختن موتور و صرف هزینه متعددی را داراست . هوم سرویز راحت ترین و کم هزینه ترین منش برای رهایی از معضل خرابی کولر است .
با این که ۱‌سال از عمل هوم سرویز بیشتر نمی گذرد اما توانسته اعتماد شرکت ها و موسسات بزرگ را جلب کرده و کلیه سرویس ها نظافتی و تعمیراتی را بر عهده بگیرد . تخصص و تجربه در هوم سرویز به همراه مشتری مداری سر موفقیت ماست . گرما مزاح بردار نیست اکنون برای نصب و سرویس کولرهای آبی اقدام فرمائید .

شناخت با سرویس کردن کولر

با استارت فصل گرما می بایست ابتدا کولر ها را خدمت کرده و در حالتی‌که نیازی به تعمیر داشته باشد آن را بازسازی نمود . هرچند عالی است سرویس کولر را به دست خدمت کار مجاز بسپارید تا از پیدایش صدمات احتمالی به خویش و وسایل برقی خودداری شود ; البته احتمالا بعضی وقتها نیز بدون چاره گردید خودتان این کار را انجام دهید . پس بد نیست با قرائت این چه‌طور بدانید و چه کار می بایست بکنید .

یک کولر سرویس نشده , تمام تلاش‌ها برای صرفه‌جویی در مصرف برق و آب را به باد می دهد , پس بهتر است خاموش باشد , ‌ البته بعضا از ما چنان به خنکای کولر عادت کرده‌ایم که در خانه‌ای با کولر خاموش , در گیر تنگی نفس می‌شویم و کولر را یک نفس به کار میگیریم , تا زمانی‌که قبض‌های رعب آور از رویه رسد و شیرینی خنکای دلپذیر را به کاممان تلخ نماید .

كولرهاي آبي , امكان گزینش و تنظيم جايگاه سوز و سرما را ندارند و نهايتا به دور تند و كند را مي‌توان از آن‌ها توقع داشت . پس خوبتر است در بسياري از ساعت ها خاموش باشند . البته گرماي تب‌دار بعضي از روزهاي فصل گرم سال , كاسه‌هاي حوصله را لبريز و طاقت‌ها را طاق مي‌كند , پس كولر‌ها را سرويس كنيم تا لااقل انرژي كمتري را هدر بدهند . بعضي از قطعات كولر بايد به طور همزمان با آغاز فصل گرما , معاينه دقيق شوند . ضريب فرسايش بعضي از اين قطعات بالاست و ممكن است بر اثر فرسوده شدن , مصرف كولر را بالا ببرند . پس سرويس كولر , پيش از فصل گرما , كاملا ضروري است . در اين مقاله كه با استفاده از علم يكي از متخصص ها تأسيسات و سرويس كولر درج شده , رویکرد و ترسیم اضافه کردن بازدهي كولر را مرور مي‌كنيم .

فرآیندها و امکانات

کولر آبی از دو بخش گردش آب و گردش هوا تشکیل یافته است که‌این دو گردش بوسیله دو موتور جدا انجام می شود . سیستم گردش آب کولر به وسیله پمپ آب و سیستم گردش هوا به وسیله‌ی موتور کلیدی کولر صورت قبول میکند .

قطعات و امکانات کولر آبی به سه دسته تقسیم‌بندی میشوند :

– الکتریکی :

شامل کلید سه دکمه‌ای جدا و وصل , پمپ آب و موتور کولر

– مکانیکی :

شامل توربین هوا , تسمه و شناور

– ثابت :

دریچه‌ها , بدنه , اتصالات شبکه‌ی آبرسانی و شیر تخلیه

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *