یونیت خارجی داکت اسپلیت ال جی وظیفه داراست در سیکل تبرید , گرمای سیال مبرد را به خارج انتقال داده و آن را برای سیکل بعدی فراهم کند . یونیت خارجی معمولا در خنک ترین مکان بیرون از ساختمان نصب می شود .

دستگاه های داکت اسپلیت

– هزینه اولیه

دستگاههای داکت اسپلیت نسبت به سیستم های VRF هزینه اولیه کمتری دارا‌هستند

– هزینه اجرا و نصب

هزینه اجرا و نصب سیستم های داکت اسپلیت کمتر از هزینه اجرا و نصب سیستم های VRF می‌باشد . ولی به هزینه نصب و اجرای سیستم های داکت اسپلیت می بایست هزینه شبکه کشی اضافه شود این در حالی است که‌این این مسئله برای دستگاههای VRF نیست .

– مصرف برق

مصرف برق سیستم های VRF کمتر از سیستم های داکت اسپلیت می‌باشد , با دقت به متغیر بودن جریان مبرد سیستم های VRF اعلام ظریف میزان مصرف برق قابلیت پذیر نیست ولی برای حداکثر میزان کارکرد دستگاههای VRF و داکت اسپلیت , میزان مصرف برق دستگاههای VRF نزدیک به ۶۰ % مصرف دستگاههای داکت اسپلیت است .

– آسایش استفاده کننده

در سیستم های VRF به دلیل غیروابسته بودن فضاها این قابلیت و امکان موجود است که پانل مرتبط با هر گوشه و کنار به طور غیروابسته روشن و خاموش و هم دمای آن را به میزان دلخواه تهیه و تنظیم کرد .

– استقلال فضاها

در سیستم های داکت اسپلیت با روشن کردن دستگاه هوا از روش شبکه ها به همگی گوشه و کنار ها منتقل شده و قابلیت خاموش کردن دستگاه در یک فضای یگانه و یا این که تنظیم دمای دلخواه آن نیست , در حالیکه در سیستم های VRF این قابلیت موجود است که پانل داخلی مرتبط با هر اطراف به طور جداگانه روشن و خاموش شده و هم بر روی دمای دلخواهی تنظیم گردد .

– تعمیرات و نگهداری

با دقت به مجزا بودن پانل های خارجی دستگاههای داکت اسپلیت , این دستگاه ها نسبت به سیستم های VRF استهلاک کمتری دارا هستند , همینطور در صورت وخیم شدن یک یا این که تنی چند از پانل های خارجی سایر دستگاه به کار خویش ادامه میدهد در حالیکه در سیستم های VRF با از کار افتادن پانل خارجی کارکرد تمامی پانل ها ی داخلی متوقف می شود .

– تعداد پانل خارجی

استفاده از سیستم های VRF موجب کاهش تعداد پانل های خارجی و زیباتر شدن نمای ساختمان می شود .

– ارتفاع و طول لوله کشی

سیستم های VRF قابلیت و امکان لوله کشی در حین و طول های بالا را دارا می‌باشند در حالی که‌این میزان در سیستم های داکت اسپلیت محدود است . معمولا سیستم های داکت اسپلیت دارنده ۵۰ متر ارتفاع کل لوله کشی و۳۰ متر لوله کشی در طول هستند , در حالیکه این اعداد برای سیستم VRF خیلی بیشتر است

– فضای اشغال شده در اثر اجرای دستگاه ها

کانال کشی انجام یافته در سیستم های داکت اسپلیت فضای متعددی را اشغال می نماید در حالیکه این فرمان در سیستم های VRF حذف می شود .

داکت اسپلیت ال جی

داکت اسپلیت ها یکی‌از پرکاربرد ترین سیستم های تهویه مطبوع در دنیا می‌باشند . این تولیدها دارنده تنوع ظرفیتی بالایی بوده و به راحتی می توان از آن ها در هر جور ساختمانی استفاده نمود . یک کدام از شناخته شده ترین تولید ها در این باره داکت اسپلیت ال جی است . در ایجاد داکت اسپلیت LG از به روزترین حرفه آوری های صنعت تهویه ی مطبوع مصرف شده شده‌است . این مال در گنجایش های متفاوت از ۱۸۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰۰ بی تی یو به بازار عرضه شده‌است و شما می‌توانید با استفاده از آنان به راحتی سرمایش و گرمایش ساختمان خویش را تامین کنید .

داکت اسپلیت های ال جی یکی پرفروش ترین تولیدها تهویه مطبوع در عالم میباشند و به کار گیری از آن ها می‌تواند برای ساختمان مزایای بخش اعظمی به همراه داشته باشد . داکت اسپلیت LG به طور پیشفرض به مراد تامین سرمایش ساختمان ایجاد شده‌است البته می توان با نصب کویل گرم , از این متاع در فصول سرد سال تحت عنوان گرماساز استعمال نمود . بعدها و وزن داکت اسپلیت ال جی طوری پباده سازی شده که به راحتی بتوان آن را بصورت افقی در سقف کاذب ساختمان قرار اعطا کرد . این فرآورده به دلیل تلاش و بازدهی مطلوب امروزه سهم متعددی از بازار جهانی را به خویش اختصاص داده است این گونه از داکت اسپلیت دارنده معایب زیاد مقداری هست .

به کارگیری از داکت اسپلیت ال جی می‌تواند مخارج مرتبط با مصرف برق برای تهویه ی ساختمان را تا ۶۰ % کم کند . این تولیدات عمدتا از حیث مصرف انرژی در منزلت ی A قرار گرفته اند . داکت اسپلیت ال جی در تحت گروه ی سیستم های تهویه ی مطبوع مرکزی قرار می‌گیرد که در آن یک واحد هواساز , هوای داخلی را تهویه کرده و به وسیله شبکه های درنظرگرفته شده در سقف کاذب , آن را به همه فضاهای داخلی ساختمان انتقال میدهد . بنابراین با استفاده از یک داکت اسپلیت با گنجایش مطلوب , میتوانید همگی فضاهای داخلی ساختمان را به صورت یکنواخت تهویه نمایید .

بخش های داکت اسپلیت ال جی

داکت اسپلیت ال جی از دو بخش جدا درست شده که هرکدام در کارکرد دستگاه نقش معینی دارا هستند . یوینت داخلی ( هواساز ) هوای داخلی ساختمان را از محل ورود اخذ کرده و بعد از فیلتر کردن , آن را به وسیله ی رشته از روی کویل های دستگاه عبور می‌دهد تا دمای آن را تنظیم کند . این هوا بعداز تغییر تحول دما به باطن شبکه ها سوق‌دهی می شود .

یونیت داخلی توسط ی لوله های رفت و بازگشت سیال مبرد به یونیت فرنگی متصل شده‌است . هر چه ارتفاع لوله کشی مجاز دربین این دو یونیت بیشتر باشد , آزادی فعالیت برای نصب این یونیت ها در مکان های متفاوت ساختمان بیشتر خواهد بود . یکی‌از مهم ترین برتری های داکت اسپلیت ال جی به نسبت دیگر تولیدات , ارتفاع مجاز لوله کشی طولانی در بین یونیت های داخلی و فرنگی است . حداکثر ارتفاع مجاز لوله کشی در داکت اسپلیت ال جی ۵۰ متر می‌باشد و حداکثر تغییر‌و تحول طول در‌این تولیدها ۳۰ متر است . براین اساس شما میتوانید یونیت فرنگی داکت اسپلیت ال جی را در پارکینگ , پشت بام و دیگر نقاط خارجی ساختمان قرار دهید .

یونیت خارجی داکت اسپلیت ال جی وظیفه داراست در سیکل تبرید , گرمای سیال مبرد را به خارج انتقال داده و آن را برای سیکل بعدی فراهم کند . یونیت خارجی معمولا در خنک ترین مکان بیرون از ساختمان نصب می شود .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *