باز‌نگری گونه های لوله کشی ها و شناخت با لوله کشی روکار ساختمان

لوله کشی ساختمان از دید خط مش اجرا به دو نحوه روکار و توکار قابل اجراست . هریک از این منش های لوله کشی , مزایا و معایبی دارا‌هستند که با دانایی از این مورد ها , می اقتدار در هر حالت , جور اجرای لوله کشی را گزینش کرد . درین بخش با لوله کشی روکار طولانی تر آشنا می شویم .

امکان لوله کشی روکار در ساختمان

لوله کشی روکار بیش تر در مواردی اجرا می شود که قابلیت چندانی برای لوله کشی توکار نیست و یا این که این‌که اجرای لوله کشی توکار بجهت نیاز به عملیات ساختمانی و بنایی بعداز آن , دوچندان سخت و با هزینه متعددی ملازم است . احتمال پوسیدگی لوله توکار , سهولت افزودن انشعاب آب و فاضلاب , قابلیت تغییر و تحول سیستم لوله کشی آب , فاضلاب و شوفاژ ساختمان از عارضه ها حیاتی اجرای لوله کشی به شیوه روکار می‌باشد که در بعضی مواقع و ولی عمدتا به جهت قیمت خوب خیس اجرا و تعمیرات این جور لوله کشی ترجیح داده می شود .

همینطور دقت شود که تغییرات و تعمیرات جزیی لوله کشی سیستم گاز و فاضلاب هم با منش لوله کشی روکار انجام پذیر است .

لوله کشی روکار

خوب تر است لوله کشی رو کار , از کناره ها و مکان هایی که رویت کرد کمتری دارا‌هستند کشیده شود تا لطمه ای به زیبایی دور و اطراف وارد نسازد .

تا جایی که از نظر فنی قابلیت داراست باید لوله هایی با قطر کمتر گزینه به کارگیری قرار گیرد تا لوله کشی دقیق خیس چشم شود .

در بعضی مواقع می شود به وسیله داکت , لوله کشی روکار را پوشاند .

اجرای داکت در لوله کشی , علاوه بر افزودن پوششی حافظ به سیستم لوله کشی , بر زیبایی اجرای لوله کشی روکار افزوده و جلوه خاصی به تاسیسات اجرا شده ساختمان می‌بخشد . مثال هایی از پروژه های اجرای لوله کشی در بخش رزومه کاری وب سایت آمده است که تصاویر جانور در لینک و پیوند لوله کشی روکار , لوله کشی پکیج , رادیاتور و داکت کشی – جناب آقای اشتری کیفیت کار تکنسین های فنی ما‌را به خیر نشان می‌دهد .

برای پاک چشم شدن کار , لوله کشی آب سرد و گرم و شوفاژ رفت و رجوع به طور زوج زوج صورت پذیرد و هر زوج لوله به صورت موازی نیز قرار بگیرند .

در بعضی مورد ها فقط می اقتدار , لوله نصیب هایی را که مجروح است به راه روکار انجام بخشید و به بخش تندرست دست نزد .

لوله کشی روکار درخارج از ساختمان:

در طبقات نخستین که در ذیل آن ها پارکینگ و یا این که زیرزمین موجود هست , می اقتدار نسبت به اجرای لوله کشی در ذیل سقف پارکینگ و زیرزمین مبادرت کرد و از کف واحد ساختمانی , لوله را به باطن آن انتقال بخشید . ولی از کف دستشویی , سرویس بهداشتی و خزینه و آشپزخانه نمی‌توان این کار را انجام بخشید ; چون این کار منجر جراحت دیدن عایقکاری کف می شود . در رخ باز نگری جوانب فرمان , می قدرت نسبت به انجام این کار چه بسا از روی نما یا این که پشت ساختمان هم مبادرت کرد .

برای شناخت با طرق اجرای لوله کشی , نوشته‌ی‌علمی یادگرفتن روش اجرای لوله کشی موتورخانه ساختمان میتواند راهگشا باشد .

لوله کشی روکار

سوالی که در اینجا مطرح است این است که آیا لوله کشی روکار در شوفاژ کاربردی داراست یا این که خیر .

برای جواب به‌این سوال , باید دقت کرد که در روند پباده سازی و اجرای لوله کشی روکار در شوفاژ , به عارضه ها فنی قابلیت مانور کمتری نسبت به لوله کشی توکار برای آب مصرفی موجود هست . به همین علت پباده سازی لوله کشی نباید با پیچیدگی های متعددی ملازم باشد و در حالتی که نقشه منزل به نحوی مهیا شده که اذن پباده سازی معمولی را نمی دهد , پیشنهاد می شود که از روکار کردن لوله کشی برای شوفاژ جلوگیری شود .

با گذر کرد عصر و ارتقاء قدمت ساختمان بخش اعظمی از مصالح کار شده در ساختمان رو به فرسودگی و فساد می‌رود . یکی‌از این مورد ها لوله کشی ساختمان می‌باشد که بایستی تجدید بنا و تازه شود .

لوله هایی که قبلاً در ساختمان به کارگیری می‌شد از فرآورده گالوانیزه و آهنی بوده که برهه زمانی عصر قدمت مفیدی داراست .

در حالتی که تراز فرنگی این لوله ها در معرض نم , رطوبت و تماس بدون واسطه آب باشد خیلی زودتر مبتلا زنگ زدگی می‌شوند و بایستی بده بستان شوند که به جهت مشقت حدیده کردن و جوشکاری در برخی از نقاط , و تخریب بخش اعظمی از نقاط دیوار , کف و حاد شدگی ساختمان , بده بستان حیاتی لوله کشی ساختمان , ترمیم و تجدید بنا مقرون به صرفه و توجیه پذیر نیست .

لوله کشی روکار

راه حل های موجود در لوله کشی روکار

درین مورد ها لوله کشی به طور روکار پیشنهاد میشود و لوله های باطن دیوار و کف ساختمان به درحال حاضر خویش رها شده و باقی می‌ماند . لوله کشی روکار را می اقتدار با لوله های پلیمری ( لوله های سپید یا این که سبز دارای شهرت ) و۵لایه انجام بخشید .

برای مطالعه طولانی تر پیرامون این مسئله , مطالعه نوشته‌ی‌علمی لوله کشی روکار شوفاژ و لوله کشی شوفاژ با لوله های ۵ لایه را سفارش می‌کنیم .

لوله کشی روکار را می اقتدار در برهه زمانی دوره ۱ یا این که یک سری روز , بستگی به اندازه حجم کار درخواستی انجام بخشید . در چهره گسترده بودن حجم کار می قدرت مسیرهای آب مصرفی و آن‌گاه مسیرهای گرمایشی را در فرایند جدا ای اجرا کرد .

مزایای لوله کشی روکار در ساختمان

این جور لوله کشی از کناره دیوار ها اجرا می شود و همه فواصل لوله کشی به طور منظم و با مسافت های مشخص به دیوار یا این که کف مهار می‌شوند .

با به کارگیری از لوله کشی روکار می قدرت سیستم گرمایش آب گرم مصرفی بوسیله آبگرمکن ( دیواری یا این که زمینی ) را به پکیج تغییر و تحول دهیم که در‌این‌صورت‌ می قدرت برای گرمایش فضای ساختمان بخاری را حذف کرده و به سیستم گرمایشی شوفاژ ( رادیاتور ) تغییر و تحول دهیم که صرفه جویی در هزینه گاز مصرفی را با خویش به ملازم داراست .

[SRC]http://www.piping24.ir/%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA/%D9%84%D9%88%D9%84%D9%87-%DA%A9%D8%B4%DB%8C/%D9%84%D9%88%D9%84%D9%87-%DA%A9%D8%B4%DB%8C-%D8%A2%D8%A8/%D9%84%D9%88%D9%84%D9%87-%DA%A9%D8%B4%DB%8C-%D8%B1%D9%88%DA%A9%D8%A7%D8%B1.html[/SRC]

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *