یکی‌از پرطرفدارترین و مرسوم ترین امکانات تهویه مطبوع بوده که برای تأمین سرمایش ( و بعضاً همراه با گرمایش ) در محیط های گوناگون مسکونی , اداری و . . . مورد به کارگیری گسترده قرار میگیرند .

امروزه کولر های گازی یا این که اسپلیت یونیت ها

یکی‌از پرطرفدارترین و مرسوم ترین امکانات تهویه مطبوع بوده که برای تأمین سرمایش ( و بعضاً همراه با گرمایش ) در محیط های گوناگون مسکونی , اداری و . . . مورد به کارگیری گسترده قرار میگیرند . ( برای مطالعه تفاوت کولرگازی با اسپلیت و گونه های آن ها به ادامه توضیحات در همین ورقه مراجعه نمائید )

چرا کولر گازی و اسپلیت قاچاق نخریم؟

با وجود تبلیغاتی که‌این روز ها بعضی اشخاص فرصت طلب برای عرضه و فروش کولرهای قاچاق و بانه ای با قیمت خوب خیس ( خصوصا با برند جنرال , جنرال کیت و . . . ) به شیوه انداخته اند , خرید این امکانات مسلما مشکلات تحت را برای شما تولید می کند :

مصرف برق بالا و استعمال از کمپرسورهای چینی فارغ از اسم ( تقلبی ) و به کارگیری از گاز R22 دیر باز ( ولی احتمال دارد برچسب تقلبی R410a نیز بزنند . )
نداشتن ضمانت و سرویس ها بعداز فروش مطمئن از کمپانی دارای اعتبار , پاسخگو و خوشنام برای تجهیزاتی که نیاز به خدمت و شارژ دوره ای دارا‌هستند .
عدم توان در تأمین قطعات و اثاثیه یدکی کولرهای گازی اسپلیت مثل کیت , کمپرسور , رشته و . . .
خروج روغن کمپرسور و صدمه به کمپرسور در کوتاه دوران ( بدلیل روش حمل و عبور غیر استاندارد از مبادی مرزی مرزو بوم )

تقلبی بودن اسم مارک و گونه و چه بسا گنجایش آنان : برای روشن شدن این زمینه , از فروشنده بخواهید عکسی از پنل کولر با ذکر نوع آن برایتان ارسال نماید و آن‌گاه تصاویر به عبارتی جور را از دو فروشنده دیگر بخواهید , خواهید رویت کرد که هر مورد یک تصویر متعدد برایتان ارسال می‌کنند و این یعنی اسم ها , گونه ها و پنل های کولرهای گازی و اسپلیت تقلبی می باشند .

تخلیه احتمالی گاز مبرّد در زمان عملیات حمل و نصب کولر گازی و اسپلیت
احتمال نداشتن ۵ متر لوله مسی بدون‌پول
ضربه به اقتصاد مملکت و امداد به اقتصاد قاچاقچیان
همینطور با دقت به این‌که امکانات تهویه مطبوع و اعم از گونه های کولرهای گازی و اسپلیت در مجموعه کالاهای سرمایه ای می‌باشند ( و خیر تنها یک کالای مصرفی ) , براین اساس اکیدا سفارش میکنیم این مدل کالاها را صرفا از تارنما های تخصصی و پیش کسوت ای که بصورت پرسرعت و ماهر عرضه کننده این امکانات هستند خریداری کنید تا بتوانید با به کار گیری خوبتر از داده ها فنی و ظریف بیان شده در آن ها اولا در صورت لزوم از مشورت کردن کارشناسان و مهندسین تأسیسات مربوطه بهره مند شوید و ثانیا کالای مطلوب خیس و با بها بهتری را در بازه زمانی ۴ تا ۶ ساعت کاری همراه با نصب مجانی تهیه و تنظیم نمائید و ثالثا ناگزیر به بده بستان یا این که عودت کولر خریداری شده خویش تا ۷ روز نگردید , به دلیل آنکه که‌این روز ها بعضی وبسایت های غیرتخصصی که خیر داده ها فنی دقیقی در این طریق دارا‌هستند و خیر چه بسا دارنده یک متخصص و مشاور فروش تأسیسات هستند , این امکانات را تنها با بینش فروش یک محصول , به عنوان مثال نظیر فروش قهوه ساز ۲۰۰۰۰۰ تومانی که چه بسا آن را تا ۴۰۰۰۰۰ تومان میفروشند بعد از گذشت تعدادی روز از ثبت توصیه خریدار عرضه می نمایند!

همگی کولر گازی و اسپلیت‌های مطرح شده در دماتجهیز , صرفا با کاغذ ضمانت و گارانتی کلیدی شرکت ها ذی‌ربط نظیر گلدایران , سام خدمت , تهویه نیا و . . . . صرفا در بازه ۴ تا ۶ ساعت کاری همراه با نصب بدون پول و تخصصی در سراسر مملکت به خریداران و کاربران گرامی عرضه میگردند .

چگونگی عملکرد کولر گازی و اسپلیت :

بطور کلی همه کولرهای گازی و اسپلیت ها مبتنی بر سیکل تبرید تراکمی کار می نمایند. در کولرهای گازی یا این که اسپلیت یونیت‌ها ابتدا مایع مبرد در کندانسور ( بخش بیرونی کولر گازی یا این که پنل بیرونی اسپلیت ها ) خنک می شود و از روش لوله مسی به شیر انبساطی و از آنجا بصورت گاز مبرد و فراهم جذب گرمای محیط وارد کویل پنل داخلی میشود . هوای درون هم بعداز عبور از میان کویل های پنل داخلی ( اواپراتور ) تبدیل به هوای خنک و دلپذیر شده و موجب آسایش و رفاه ساکنین می شود .

طرز محاسبه گنجایش کولر گازی و اسپلیت :

برای محاسبه گنجایش کولر گازی و اسپلیت مایحتاج در طبقات میانه ساختمان به ازاء هر متر مربع حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ ( BTU ) و درطبقاتی که بالای آنان پشت بام است بدلیل تابیدن فروغ خورشید بر سقف , به ازاء هر مترمربع زیربنا در میان ۶۰۰ تا ۸۰۰ ( BTU ) درنظر گرفته میشود . ( به عنوان مثال ( برای یک اتاق ۱۲ متری اسپلیت ۹۰۰۰ و برای تالار ۴۰ متری اسپلیت ۲۴۰۰۰ قادر است مطلوب باشد . )

همینطور میتوانید برای سهولت بیشتر به جدول محاسبه تقریبی پایین جهت انتخاب گنجایش اسپلیت یا این که کولر گازی ما یحتاج , با اعتنا به موقعیت و مبانی محاسبات تیتر شده تحت مراجعه کنید :

اعتنا : این محاسبه بصورت تقریبی و صرفاً برای سوئیت های مسکونی با موقعیت آب و هوایی نظیر تهران و با مسافت سقف تا کف ۲/۸ متر , سوای تجمع نفرات و ارتقاء گرمای نهان و سوای به کارگیری از امکانات الکتریکی پرمصرف و همینطور سوای نمای شیشه یا این که ضلع شیشه ای خصوصاً در سمت غرب گوشه و کنار یا این که بنای متبوع ارائه شده است .

گذشته از تعیین هرمورد از مدل‌های کولر گازی و اسپلیت‌های تحت به زمینه تک فاز بودن یا این که سه فاز بودن برق مصرفی آن اعتنا نموده و همینطور آمپر برق مصرفی آن را با آمپر ( A ) کنتور برق ساختمان خویش مقایسه فرمایید .

در صورت تفاوت در حالت بهره‌برداری نسبت به حالت تیتر شده فوق , میتوانید قبلی از توصیه خرید , مورد ها را با کارشناسان کمپانی دماتجهیز مطرح نمائید .
بطور کلی اسپلیت ها با همت خویش ( که پیش خیس تماما ذکر شد ) میتوانند هوای خنک و دلپذیر ما یحتاج ساکنین را در کمترین زمان اضطراری تأمین نمایند و همین فرمان منجر محبوبیت این کولرهای گازی در میان مصرف کنندگان شده است .

کولرهای اسپلیت ایستاده که عموماً با به کارگیری از برق سه فاز کار می نمایند در مکان‌هایی مثل تالار ها , رستوران ها , دکان های بزرگ , مساجد و . . . مورد به کار گیری قرار می‌گیرند و مثل کولرهای گازی اسپلیت دیواری دارنده پنل بیرونی یا این که به عبارتی کندانسور می‌باشند .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *