نکات مهم درباره کولر گازی ایستاده
نقش غربال ها در کولر گازی ایستاده چیست؟

کولر گازی ایستاده : نسبتاً همگی ی دستگاه های کولر یک غربال برفراز تبخیر کننده دارا هستند . غربال می‌تواند در کانال ی برگشتی یا این که در مجرا های خاصی در سیستم لوله باشد و می‌تواند یک غربال پرز دار یا این که تا شونده باشد . این غربال ذرات را از جریان هوا می زداید که نیز دستگاه کولر را منزه نگه دارااست و نیز ذرات را از هوا به دور نماید . همان گونه که غربال کارش را انجام می هد با ذرات بخش اعظم و بیشتری سنگین وزن می شود . در واقع این کار سبب ساز می شود که خوبتر فعالیت نماید ولی همچنین مقاومت را بالا میبرد و جریان هوا را کاهش میدهد . زمانی همینطور اتفاقی می افتد می بایست غربال را عوض کنیم . این که اگر چه وقت غربال را ردوبدل کنیم بستگی بدین دارااست که هوا چقدر آلوده باشد و غربال چقدر برزگ باشد .

در شرایطی که غربال را عوض نکنید جریان هوا به زیر میرود و دستگاه عالی کار نمیکند . خیر صرفا این , بلکه در شرایطی که غربال خیلی آلوده باشد , خودش یک منشا الودگی هوا می شود . در شرایطی که غربال را بی نقص در بیاورید , ایراد جریان هوای زیر را حل میکنید ولی این صرفا ایراد را برای برهه زمانی کوتاهی حل می نماید . ذراتی که قرار بود غربال ان ها را خارج اورد شرایط کنونی روی سیم پیچ تبخیر کننده نشسته اند و در غایت ان را با ایراد مواجه میسازند . یک غربال تازه دوچندان به صرفه خیس است . زمانی یک غربال تازه میخرید Ashrae توصیه می نماید که فیلتری گران بها دست کم راندمان ۶ یا این که فراتر بگیرید .

نگهداری و مراقبت از کولر گازی ایستاده

کولر کازی ایستاده

کولر گازی ایستاده : مساله مرتبط با محافظت روزانه نظیر در اوردن غربال می‌تواند به وسیله بخش اعظم مصرف کنندگان صورت بپذیرد ولی دیگر مساله می بایست به وسیله سرویس ها ماهر صورت بپذیرد . ایده ی خیر و خوبی است که در اولیه هر فصل سوزوسرما , کثیفی و مانع ها را از روی راز پیچ و ابگذر بزداییم . این احتمالا مستلزم فراخوان سرویس ها ماهر باشد که به دستگاه و مصرف کننده وابسته است .

در شرایطی که دستگاه به میزان ای که می بایست سوزوسرما ساخت نماید , سوزوسرما ساخت نمیکند , احتمالا ایراد از شارژِ سرد کن یا این که جریان هوا باشد . این ایرادات احتمالا مستلزم سرویس ها باشند .

کولر کازی ایستاده

اهمیت مجراها در کولر گازی ایستاده :

کولر گازی ایستاده : ادله دیگری که دستگاه احتمالا کارکشته به ساخت هوای خنک نباشد , به جهت نشت مجرا است . نشت مجرا می‌تواند چه بسا ۲۰ تا ۴۰

انرژی یک کولر کارامد را تضعیف نماید , در شرایطی که مجرا ها از بیرون محیط های خنک شده عبور نمایند ( همانند شیروانی ها و گاراژ ها ) . مجرا های بیرونی می بایست به خیر و خوبی عایق کاری شوند . تولیدات مختلفی برای عایق کاری مجرا ها وجود دارا هستند که می شود به وسیله میزبان یا این که عهد کار ماهر صورت بپذیرد .

در شرایطی که مجرا های نشتی خویش را اب بند نمائید , میتوانید بخش اعظم از نصف گنجایش کولر را بدون‌پول داشته باشد . در شرایطی که مجرا ها قابل دسترسی می‌باشند , مصرف کنندگان حرفه ای میتوانند با بتونه – ماده ای سپید چسبناک که میتوانید روی لوله ها بکشید – مجرا ها را اب بندی نمایند . در غیر اینصورت نیاز دارید تا سرویس ها ماهر لوله ها را اب بندی نمایند .

چگونگی ارتقا تلاش انرژی در کولر گازی ایستاده

کولر گازی ایستاده : اب بندی لوله های نشتی احتمالا مهمترین کاری باشد که شما برای ارتقا تلاش میتوانید انحام دهید ولی خیلی کار های دیگر نیز میتوانند بدین فعالیت امداد نمایند : غربال های آلوده را عوض نمائید , شارژ و جریان هوا را به صدق نگاه دارید , سیم پیچ ها را منزه نمائید . کار دیگری که میتوانید بکنید این است که مطمئن گردید که واحد بیرونی ( چگالنده ) انقدر از دیده به دور وجود ندارد که جریان هوایش مسدود شود یا این که این که دست اندرکاران دیگر سبب ساز مسدود شدنش شوند .

تهویه کردن

کولر گازی ایستاده : نکات گذشته روی خنک سازی تمرکز داشتند ولی توصیف با اهمیت کولر بیشتراز ان را دربرگیرنده می شود ; یک کولر ایده ال به ان میزان که برای تولید سالم و راحتی نیاز است , می بایست گرما دهد , سوزوسرما دهد , منزه نماید , تهویه نماید , رطوبت دهد و رطوبت زدایی نماید . در واقعیت دو‌مین انگیزه با اهمیت توصیف با اهمیت , تهویه کردن است . تهویه نیاز است , چه وسیله ای که ما ان را کولر می نامیم ان را آماده نماید یا این که خیر .

سوای تهویه ی کافی , الاینده های ساخت شده در درون منزل سبب ساز به اشتباهات تن درستی و راحتی می‌شوند . Ashrae توصیه می نماید که دست کم به حدی تهویه باشد تا هوای درون منزل را با اعتنا به طرح منزل هر چهار ساعت یک توشه ردوبدل نماید . منزل های سابق خیس دیوار هاو لوله های نشتی بیتشری دارا هستند و اکثر زمان ها از روش ان نشتی ها تهویه ی ضروری را اخذ می نمایند . این مدل نشتی ها احتمالا شایسته ترین طرز انرژی کارامد برای تهویه نباشند و فرصتی برای ذخیره سازی باشند . عمده منزل های تازه و جان دار نسبتا سفت خیس می‌باشند و چهت نیل به تهویه حداقلی نیاز به تهویه ی مکانیکی دارا هستند .

گرما وجود ندارد , رطوبت است

کولر گازی ایستاده : در دست گرفتن رطوبت مشکلی بود که نیاز برای کولر را بوجود اورد . کمبود در دست گرفتن رطوبت خصوصا در اب و هوای کم آب و مرطوب می‌تواند سبب ساز به رویش قارچ و اشتباهات رطوبتی دیگر شود . رطوبت های بالای درون منزل می‌تواند سبب ساز به خطاها تن درستی و راحتی شود . کولر های تازه در عین حالی که خنک می نمایند , رطوبت زدایی نیز می نمایند ; شما میتوانید ان را به وسیله ابی که از ابگذر بیرون می شود مشاهده کنید , ولی این رطوبت زدایی نسبت به کار اصلیِش , در دست گرفتن دما , کاری جزئی است . ان ها نمی توانند مستقلا نیز دما را در دست گرفتن نمایند نیز رطوبت را .

در اب و هوای گرم و رطوب رطوبت زدایی جزئی ای که حادثه می افتد مدام ممکن وجود ندارد به میزان ای باشد که وضعیت رطوبت داخل را قابل پذیرش نگاه دارااست . حداکثر رطوبت زدایی ای در حین های گرم سال – که کولر خیلی کار می کن – حادثه نمی افتد , بلکه روزگار های معتدل سال که کولر دوچندان کار نمیکند حادثه می افتد . با وجود این که چند

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *