خبرگزاری ایمنا : صبح روز جاری ماشین کرایه ای جمع آوري نخاله ها و ضايعات ساختماني از طرف رئیس بررسی و كنترل شهرداري اصفهان رویه اندازي و به منفعت برداري رسيد .

جمع اوری نخاله ها ی ساختمانی

از سوی مدیر آنالیز و كنترل شهرداري اصفهان ;

 

به نقل از ایمنا , مدير هماهنگی و تحلیل بر سرویس ها شهری شهرداری اصفهان در مراسم فعال‌ساز‌ی ماشین کرایه ای جمع آوري نخاله ها و ضايعات ساختماني اعلام کرد : اين ماشین کرایه ای با همكاري اتحاديه صنف فروشندگان و توزيع كنندگان مصالح ساختماني و به منظور پاكيزگي هر چه خوبتر محيط شهري و تسهيل در دسترسي شهروندان به امكانات ويژه حمل نخاله هاي ساختماني و تفکیک و جداسازی پسماندها روش اندازي شده‌است .

سامع با اشاره بدین اینکه روزمره به صورت میانگین ۲ هزار بدن ضایعات ساختمانی از  مرحله شهر گردآوری  می شود  اذعان داشت :  این در حالی است که میزان نخاله های ساختمانی درطول روز چه بسا به ۵ هزار بدن ارتقاء مییابد .

او با اشاره بدین این‌که ضایعات پروژه های شهری با صادر شدن جواز شهرداری بخشها ۱۴ گانه بوسیله بخش محرمانه به گردنه زینل و شمال فرودگاه حمل می شود ادامه اعطا کرد : ولی برای نخاله های متفرق ساختمانی هیچ روش و قانون اجرایی وجود نداشت و ضایعات به طور غیر مجاز عده اوری و حمل میشد و سبب ساز به پیدایش مشکلاتی می نمود در این جهت طی جلسات مکرر با متولیان فرمان فعال‌ساز‌ی ماشین کرایه ای جمع آوري نخاله ها و ضايعات ساختماني در امر کار قرار گرفت .

وي خاطر نشان كرد : توقع مي رود با روش اندازي آژانس هاي توده آوري نخاله هاي ساختماني و ضايعات مشكل شهروندان در اين زمينه به صورت كلي برطرف شود .
مدير هماهنگی و بررسی بر سرویس ها شهری شهرداری اصفهان به تهیه و تنظیم برچسب منحصر به فرد خودروهای عده آوري نخاله هاي و ضايعات ساختماني اشاره و تصریح کرد : اکنون ۳۰ ماشین دارنده استاندارد و ایمنی واجب این برچسب را اخذ کرده اند و در آتی خودروهای حمل ضایعات ساختمانی به ۱۰۰ دستگاه خواهد رسید .

او تاکید کرد : طی هماهنگی های انجام شده با معاونت دادستان و پلیس راهور شهرستان با خودروها ی غیر مجاز که مبادرت به گردآوری نخاله های ساختمانی می کنند , برخورد می شود .

رییس پلیس راهور شهرستان اصفهان به دنبال این مراسم با اشاره به‌این این‌که ضایعات ساختمانی در شبانه‌روز تعدادی برابر آشغال , خاك و نخاله توليد مي‌شود كه اين بحران علاوه بر ناهمگوني سيماي شهر باعث به مزاحمت در رفت و آمد و ايجاد تصادفات مي‌شودافزود : در همين راستا سازه به سياست‌هاي شهرداري اولين ماشین کرایه ای جمع آووری ضایعات ساختمانی فعال سازی شده که با فعال شدن این آژانسبا خودروهای غیر مجاز حمل نخاله های ساختمانی برخورد دور از شوخی خواهد شد به این دلیل که ایمنی در جنبش برای پلیس دوچندان دارای اهمیت است .

ناگفته نماند ماشین کرایه ای جمع آوري نخاله هاي ساختماني و ضايعات بنا شده در خیابان جابر انصاری ( خیابان پنج آذر , تقاطع سوم نبش آذر۳ ) راه‌اندازی شده‌است و شماره تماس ۴۳۳۴۳۸۶و۴۳۳۴۳۵۴ در اختيار شهروندان اصفهاني هست .

تاکسی خاک و نخاله شهر بندر عباس فعال‌سازی شد

مدیریت استدلال اداره مدیر پسماند شهرداری بندرعباس اعلام کرد : ماشین کرایه ای حمل خاک و نخاله شهر بندرعباس در اداره مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس با همیاری بخش محرمانه فعال‌سازی شد .

به نقل از رابطه ها همگانی و کارها میان الملل شهرداری بندرعباس , حمید جمالی بابیان این مقاله افزود : با دقت به زمینه ساخت و سازها در شهر بندرعباس , اداره مدیریت پسماند شهرداری با شرکت کردن بخش سری اقدام به فعال‌سازی ماشین کرایه ای حمل خاک و نخاله نموده است .

جمالی با اشاره به طرز عمل این ماشین کرایه ای اظهار‌کرد : طبق هماهنگی‌ انجام شده , از این پس همه اشخاص و همشهریانی که قصد ساخت و ساز دارا هستند حق تخلیه نخاله در پیاده روها را نداشته و می بایست نخاله‌های خویش را در باکس‌های منحصربه‌فرد که به همین جهت تهیه و تنظیم شده تخلیه کنند و در غیر این صورت از کار ساختمانی آن‌ها پرهیز می شود

مدیرعامل اداره مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس گفت : همگی اشخاص می بایست نسبت به اجاره و استقرار جعبه در محل احداث ساختمان خویش مبادرت کنند .

مدیرعامل اداره مدیریت پسماند همیاری با ماشین کرایه ای خاک و نخاله را از لازمات ادامه کار ساختمان‌های در هم اکنون ساخت برشمرد و خاطرنشان کرد : با آغاز کار این ماشین کرایه ای , از دپو نخاله در کناره معابر خودداری به کار خواهد آمد که زیبایی هر چه بیشتر منظر شهری را به همراه داراست .

مدیرعامل اداره مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس بیان کرد : طبق مصوبه شورای شهر بندرعباس و با همیاری اداره مدیریت پسماند آژانس‌های خاک و نخاله با انگیزه سوق‌دهی خاک و نخاله شهر بندرعباس فعال سازی شده‌است . این در حالی است که تولیدکنندگان خاک و نخاله مکلف اند , دراین مورد قانونمند کار نموده و حتمی است که ساز و کاری ساخت شود تا هدایت در بین کارداران مؤثر غیرموظف ساخت شود .

او با اشاره به لزوم یادگرفتن مردمان و دست اندرکاران ایجاد خاک و نخاله , به وسیله تیم‌های کارشناسی اداره مدیریت پسماند , اظهار‌کرد : ‌ ساخت کنندگان پسماند مکلف می باشند پیشین از استارت عملیات ساختمانی به شهرداری‌های بخشها مراجعه کرده و جواز حمل پسماندهای ساختمانی مربوط را با رعایت قوانین اخذ نمایند که‌این فرمان به مراد کاهش آلودگی ناشی از آن است .

مدیریت دلیل اداره مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس تأکید کرد :

در سوی اصل پنجاه قانون اساسی کشور ایران و به خواسته مراقبت محیط زیست و در جهت اجرای ضابطه مدیریت پسماند خصوصاً ماده ۵ آئین نامه اجرایی آن عملیات تخریب , حمل , جمع‌آوری و دفن نخاله‌های ساختمانی و عمرانی ساماندهی می‌گردد .

او افزود : حال انتقال و حمل خاک و نخاله به وسیله بخش سری انجام میگیرد و شهرداری می بایست با توجه به ضابطه مدیر پسماند , این برنامه را به طور جدی پیگیری نماید .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *