مدیریت شهری قبلی ساختمان های متعددی را برای انتخاب تکلیف تخلفات شان به کمیسیون ماده ۱۰۰ روانه کرد

از این رو بحث قلع و قمع از جمله مباحثی است که در خصوص ساختمان غیر مجاز اجرایی شد ; البته متاسفانه شاهد بودیم که سرنوشت خیلی از این ساختمان ها بعداز قلع و قمع به دست فراموشی سپرده می شود

به نقل از تیتر شهر ; مدیریت شهری پیشین ساختمان های متعددی را برای انتخاب تکلیف تخلفات شان به کمیسیون ماده ۱۰۰ روانه کرد ; از این رو دعوا قلع و قمع اعم از مباحثی است که در خصوص ساختمان غیر مجاز اجرایی شد ; ولی متاسفانه شاهد بودیم که آخر و عاقبت خیلی از این ساختمان ها بعداز قلع و قمع به دست فراموشی سپرده می شود ; رخداد تلخی که سبب به تخریب محیط زیست شد و از سمت دیگر تن درستی شهروندان را با مخاطره مواجه کرد .

از این رو خبرنگار تیتر شهر به سراغ رئیس کمیسیون سلامت , محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران رفت و این داستان را با وی مطرح کرد . زهرا صدراعظم نوری در این راه بیان کرد : زمانی بنایی به طور بر خلاف ساخته می شود و برای تخریب حکم قلع و قمع می گیرد ; وظیفه صاحب و مالک است که نخاله های حاصل از قلع و قمع را جمع آوری نماید تا سبب آلودگی برای شهروندان نشود .

او افزود : البته شهرداری بایستی برای جمع آوری نخاله های ساختمانی الزام ایجاد نماید . در صورتی صاحب امکانی برای جمع آوری ندارد , بایستی شهرداری سازوکاری برای جمع آوری آن انتخاب نماید و نخاله ها را به محل های دپو ضایعات منتقل نماید . شهرداری با این کار باید هزینه انتقال را از مالک بگیرد .
رئیس کمیسیون تندرست , محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در رابطه با مراحل پیش رو این تخلفات عنوان کرد : با دقت به این‌که معاونت شهرسازی تغییر کرده و مدیریت شهری عوض شده نموده است , امیدواریم در‌این رابطه شاهد تغییر رویه باشیم .

صدر اعظم نوری در پایان اعلام کرد : در نشست ای که با آقای حجت , نائب رئیس شهرسازی و معماری خوا هیم داشت , دعوا های تخریب و . . را مطرح می کنیم و این مورد را مورد بررسی قرار خوا‌هیم اعطا کرد تا برای معاونت های شهرداری الزام بیاورد .

جمع آوری نخاله های عمرانی

جمع آوري پسماند هاي خشک شمال تهران با خودروهاي ملودي

مهدي جمشيديان ظهر چهارشنبه در عده خبرنگاران با اعلام خبر فوق اظهار داشت : حیطه يک شهر تهران با حدود ۴۵۰ هزار نفر جمعيت ميزان قابل توجهي پسماند به خصوص پسماندهاي خشک توليد مي نماید که جمع آوري پسماند ساختمانی نيازمند برنامه ريزي مطلوب با توجه به شرايط جمعيتي , فرهنگي و جغرافيايي اين منطقه است .

مهدی جمشیدیان ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام خبر فوق اظهار داشت : منطقه یک شهر تهران با حدود ۴۵۰ هزار نفر جمعیت میزان قابل توجهی پسماند مخصوصا پسماندهای خشک ایجاد می نماید که جمع آوری این میزان پسماند نیازمند برنامه ریزی مطلوب با دقت به موقعیت جمعیتی , فرهنگی و جغرافیایی این حیطه است .

او افزود : اداره بازیافت برای جمع آوری پسماندهای خشک این ناحیه از دو روش اساسی جمع آوری اثبات و سیار به کارگیری می نماید .

جمشیدیان تصریح کرد : حوزه‌ یک دارنده ۱۰ حیطه و ۲۵ بلوک ۶ هزار خانواری است که پسماند های خشک آن‌ها از مقابل منازل به وسیله ۲۴ وانت اشاره گر ملودی , جمع آوری می شود .

مسئول اداره بازیافت و تبدیل مواد شهرداری حیطه یک تهران خاطر نشان ساخت : جمع آوری اثبات هم از روش ۲۳ غرفه بازیافت که درنواحی قراردارد و ۱۰ کلبه بازیافت انجام می شود .

او ذکر کرد : حیطه یک دارنده یک منزل بازیافت است که به صورت ماهیانه ۵۰۰ کیلو پسماند خشک را جمع آوری می نماید .

جمع آوری نخاله های عمرانی

نصب جعبه های حمل نخاله در شهر

رییس سازمان خدمات شهری شهرداری اصفهان از نصب جعبه های حمل نخاله در تراز شهر به طور مکانیزه خبر بخشید و گفت : اجرای این طرح به محافظت زیبایی و تمیزکاری شهر و همینطور دقت بیشتر به مباحث ایمنی شهروندان امداد می نماید .

نصب جعبه های حمل نخاله در شهر

رییس سازمان خدمات شهری شهرداری اصفهان از نصب جعبه های حمل نخاله در تراز شهر به طور مکانیزه خبر اعطا کرد و ذکر کرد : اجرای این طرح به مراقبت زیبایی و شست و رفت شهر و همینطور دقت بیشتر به مباحث ایمنی شهروندان یاری می نماید .

غلامرضا ساکتی در مذاکره با ایمنا افزود : با انگیزه محافظت پاکیزگی شهر و ایمنی شهروندان , در گروه سرویس ها شهری برای جمع آوری نخاله های کمتر از حجم یک کامیون , اداره خدمات موتوری شهرداری اصفهان قراردادی با یک کمپانی در قالب برگزاری مناقصه منعقد کرده که مبنی بر آن جعبه های حمل نخاله در تراز شهر به طور مکانیزه نصب می شود .

او ادامه داد : به خواسته کار گسترده این مجموعه , در بخشها گوناگون شهری اعم از ناحیه ۶ شهرداری اصفهان دفاتری فعال شده تا بعداز اعلام نیاز شهروندان جعبه های حمل نخاله به طور مکانیزه در نقاط درخواستی نصب شوند .

رییس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان تاکید کرد : این جعبه ها به طور مکانیزه جهت جمع آوری نخاله های عمرانی , خرد و فضای سبز و نیز برای شهروندان نصب می شود .

او اظهارکرد : روزمره ۱۲۰۰ بدن ضایعات ساختمانی در شهر اصفهان گردآوری می شود و شهرداری برای محافظت پاکیزگی شهر و جا به جایی نخاله های ساختمانی تجهیزات ویژه ای در لحاظ گرفته است .

ساکتی با اشاره به این‌که جعبه های حمل نخاله از زمان نصب در محل درخواستی تا ۴۸ ساعت زمان برای مالامال سازی داراست و جهت همیاری بیشتر با شهروندان تا ۳ روز نیز در محل درخواست شده باقی میماند , اظهار‌کرد : گنجایش حمل نخاله این جعبه ها در حدود ۳ بدن است و بدون‌شک اجرای این طرح به محافظت زیبایی و نظافت شهر و همینطور اعتنا بیشتر به مباحث ایمنی شهروندان یاری می نماید .

او یادآور شد : این جعبه ها در کنار ساختمان هایی که تعمیرات دارا هستند یا این که در اکنون ساخت و ساز می باشند , با رعایت موردها ایمنی و استانداردهای حیث شده در راهبرد ها نصب می شود .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *