Categories: تعمیر کولرتعمیر کولر آبیسرویس کولرسرویس کولر آبینصب کولرنصب کولر آبینصب و تعمیر پمپ آب

توضیحاتی در باره ی سرویس کولر , راهنمای سرویس کولر آبی و نکاتی از کولر ابی

با آغاز فصل گرما و فصل‌تابستان معمولا تمامی به فکر سرویس کولرها میفتند . البته فعال سازی و سرویس وسیله ای اثر گذار که یکسری ماهی است بی کار و بلااستفاده باقی مانده نیاز به تبحر داشته و در صورتیکه که میتوانید خویش سرویس کولرتان را انجام دهید در طول و هزینه هم صرفه جویی نموده اید .

نکاتی برای سرویس کولر در فصل تابستان

فصل بهار که از نصفه می گذرد , گرمای هوا بر لطافت نسیمش چیره می شود . این جاست که می بایست آهسته آهسته به تاءمل مقدمات ورود به فصل گرم سال شویم و خویش را به خنکای تصنعی و مصنوعی وسایل سرمابخش بسپاریم . اکثری از مردمان برای رهایی از این گرمای مشقت بار به کولرهای آبی پناه میبرند البته راه اندازی و سرویس کولر که یکسری ماهی است بلااستفاده بوده اند حکایتی دارااست .

سیستم کولر آبی از سه محل ورود برق , آب و هوا ساخته شده شده‌است و صرفا یک خروجی هوای مرطوب و خنک داراست . کابل برق محل ورود کولر , یک کابل چهار حرفه ای است که هرکدام از چهار حرفه به ترتیب مرتبط با نل , پمپ آب , به دور نماید و بدور تند می‌باشد . آب محل ورود به کولر معمولاً از روش یک شلنگ ۵ میلی متری تغذیه می شود که مستقیماً به یک شناور متصل میشود . هوا هم از روش روزنه های کولر که بوسیله پوشال پوشانده گردیده اند وارد کولر می شود .

سرویس قسمت های متفاوت کولر

فرایندها و امکانات

کولر آبی از دو بخش گردش آب و گردش هوا تشکیل یافته است که‌این دو گردش بوسیله دو موتور مستقل انجام می شود . سیستم گردش آب کولر بوسیله پمپ آب و سیستم گردش هوا توسط ی موتور کلیدی کولر صورت می پذیرد .

قطعات و امکانات کولر آبی به سه مدل تقسیم بندی میگردند :

– الکتریکی :

مشتمل بر کلید سه دکمه ای قطع و وصل , پمپ آب و موتور کولر

– مکانیکی :

دربرگیرنده توربین هوا , تسمه و شناور

– ثابت :

روزنه ها , بدنه , اتصالات کانال ی آبرسانی و شیر تخلیه

گذشته از هر چیز حتمی است از خاموش بودن کولر و عدم اتصال جریان برق اساسی ( فاز ) به کولر مطمئن گردید . چنانچه کولر دارنده فیوز غیروابسته است آن را جدا فرمائید در غیر این صورت با پشت دست به بدنه کولر بزنید تا از برق نداشتن آن مطمئن گردید .

از هر کس باطن خانه و پای کلید جدا و وصل ایستاده است ابتدا بخواهید کولر را یک توشه جدا و وصل نماید تا مطمئن گردید در درحال حاضر سرویس کولر خودتان می‌باشید خیر کولر همسایه!

ابتدا بایستی روزنه های خروجی باد کولر را در اتاق ها و تالار های خانه باز نمایید تا در صورت آغاز به کار کولر به موتور آن فشار وارد نشود .
پس از این ها روزنه های خویش کولر را باز فرمایید . برای باز کردن درپوش کناری کولر , درپوش را از محل اختصاصی گرفته و به صورت عمودی به طرف بالا بکشید تا قسمت تحتانی آن از بدنه جدا گردد . آنگاه درب را به طرف بیرون کشیده آن را خارج بیاورید .

در‌صورتی‌که که پوشال آن کهنه شده‌است آن را تعویض نمائید یا این که در غیر این صورت آنها را با آب بشویید تا خاک های آن وارد فضای کولر نشود .
روزنه اطمینان آب را با دقت باز نموده و تشتک ذیل را با شلنگ آب عالی بشویید . چنانچه کف کولر رسوب متعددی گرفته میتوانید به یاری مواد جرمگیر شستشو را انجام دهید .

در حالی که آب کولر تخلیه شده‌است , از هر که پای دکمه ی قطع و وصل کولر ایستاده است بخواهید به ترتیب و یکی یکی دکمه ها را بزند تا از تندرست پمپ آب و موتور کولر اطمینان حاصل نمائید . معمولاً قطعات الکتریکی نیازمند سرویس نیست و قابل تعمیر نیز نیست یا این که قیمت تعمیر ندارد و در صورت از کار افتادن بهتر است تعویض شود .

برای سرویس کولر آبی  قطعات مکانیکی بایستی در دست گرفتن و بازدید شود . محل اتصال محور توربین هوا به بولبیرینگ ها حتمی است روغن کاری گردد .

تسمه ی گرداننده ی توربین بایستی در یک موقعیت تعادلی باشد . یعنی خیر خیلی محکم و سفت باشد که به موتور فشار وارد نماید و خیر چندان شل باشد که موتور در گیر گیرپاژ شود . اگر که تسمه از شرایط نرمال خویش بیرون شده و از اطراف آن نخ خارج زده , اضطراری است آن را تعویض فرمایید .

واتر پمپ را باز نموده و بعداز پاک کردن رسوب آب از روی آن , واترپمپ را روغن زده و به صحت در محل خویش نصب فرمائید .
ناودان های ساکن در درپوش ها را منزه نمائید تا منافذ آن باز شود

با پر کردن تشتک تحتانی از آب و روشن نمودن واترپمپ اطمینان حاصل فرمایید که مسیر آب در شلنگ و سه راهه و آب پخش کن ها باز است
همینطور بخوانید کلیه مطالب و روش های مربوط به منزل تکانی

در حالتی‌که محور موتور لقی دارااست می‌توانید با به کار گیری از واشر منحصر , لقی آن را بگیرید . ولی لقی کم اشکالی ندارد
یاتاقان ها را روغن کاری کنید .

شناور را طوری تهیه و تنظیم فرمائید که آبی از تشتک یا این که روزنه اطمینان به خارج نریزد .

شناورهای کهن جان دار در بازار یا این که به طور دو قطعه پلاستیک زانویی صورت بودند که با یک پیچ تهیه و تنظیم به نیز متصل شده بودند و در انتهای آن یک حباب پلاستیکی قرار داشت و یا این که به طور یک میله ی فلزی متصل به یک حباب پلاستیکی بودند . اخیراً شناوری را به بازار معرفی شده‌است که مشکلات شناورهای کهن را ندارد و بر روی خویش حباب پلاستیکی از عدد ۱ تا ۸ مدرج شده و می توان میزان ی آب درون کولر را با گرداندن حباب به نیکی تهیه کرد .

شرایط فعلی نوبت آن است که فلکه ی آب کولر را باز فرمایید تا از سالم شناور کولر اطمینان حاصل فرمایید . با دست و به آرامی شناور را بالا بیاورید و ملاحظه کنید که کار قطع آب صورت می پذیرد یا این که خیر . در‌صورتی‌که آب به درستی وارد کولر نمیشود یا این که فعالیت جدا تماما انجام نمی‌شود شناور باید تعویض گردد .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
مدیر IT

Share
Published by
مدیر IT
Tags: تعمیر کولر ابیسرویس کولرسرویس کولر ابیکولر های ابینصب کولر آبی

Recent Posts

لوله بازکنی شرق تهران همه روزه

لوله بازکنی شرق تهران حاضربه ارائه خدمات لوله بازکنی فوری است. لوله بازکنی برچسب خدمات خود را در کلیه مناطق…

3 سال ago

با مدلهای آب بندی سیفون‌توالت آشنا شوید و در مورد سیفون توالت اطلاعاتی به دست آورید

 از قسمت های اصلی بنیاد هر ساختمانی سیفون فاضلاب می باشد و برای توالت های ایرانی و خارجی قرار دادن…

3 سال ago

فنر ز دن لوله با دیرل را آموزش ببینید

در هنگام سرچ کردن و جستجو در اینترنت در مورد فنر زدن لوله با دریل مطالب زیادی را می یابید…

3 سال ago

استفاده از بیده توالت فرنگی را در سه دقیقه یاد بگیرید

استفاده از بیده توالت فرنگی در مکان هایی که توالت فرنگی بیده دار وجود دارد، نیاز است که آموزش داده شود.…

3 سال ago

سرویس لوله بازکنی در منطقه نلسون ماندلا تهران

سرویس لوله بازکنی در منطقه نلسون ماندلا تهران  خیابان نلسون ماندلا با اسم قدیم آن خیابان جردن یا آفریقا می‌باشد…

3 سال ago

دستشویی قدیمی ذوزنقه ای خاطره ای فراموش نشدنی

از آنجایی که در قدیم افراد اعتقاد داشتن باید کارها را به صورت سخت انجام دهند لذا استفاده از سرویس…

3 سال ago