Categories: تعمیر کولرتعمیر کولر گازیسرویس کولر گازیسرویس و نگهدارینصب کولر گازی

کولر گازی ایستاده ; چند نکته مهم و کاربردی

نکات مهم درباره کولر گازی ایستاده
نقش غربال ها در کولر گازی ایستاده چیست؟

کولر گازی ایستاده : نسبتاً همگی ی دستگاه های کولر یک غربال برفراز تبخیر کننده دارا هستند . غربال می‌تواند در کانال ی برگشتی یا این که در مجرا های خاصی در سیستم لوله باشد و می‌تواند یک غربال پرز دار یا این که تا شونده باشد . این غربال ذرات را از جریان هوا می زداید که نیز دستگاه کولر را منزه نگه دارااست و نیز ذرات را از هوا به دور نماید . همان گونه که غربال کارش را انجام می هد با ذرات بخش اعظم و بیشتری سنگین وزن می شود . در واقع این کار سبب ساز می شود که خوبتر فعالیت نماید ولی همچنین مقاومت را بالا میبرد و جریان هوا را کاهش میدهد . زمانی همینطور اتفاقی می افتد می بایست غربال را عوض کنیم . این که اگر چه وقت غربال را ردوبدل کنیم بستگی بدین دارااست که هوا چقدر آلوده باشد و غربال چقدر برزگ باشد .

در شرایطی که غربال را عوض نکنید جریان هوا به زیر میرود و دستگاه عالی کار نمیکند . خیر صرفا این , بلکه در شرایطی که غربال خیلی آلوده باشد , خودش یک منشا الودگی هوا می شود . در شرایطی که غربال را بی نقص در بیاورید , ایراد جریان هوای زیر را حل میکنید ولی این صرفا ایراد را برای برهه زمانی کوتاهی حل می نماید . ذراتی که قرار بود غربال ان ها را خارج اورد شرایط کنونی روی سیم پیچ تبخیر کننده نشسته اند و در غایت ان را با ایراد مواجه میسازند . یک غربال تازه دوچندان به صرفه خیس است . زمانی یک غربال تازه میخرید Ashrae توصیه می نماید که فیلتری گران بها دست کم راندمان ۶ یا این که فراتر بگیرید .

نگهداری و مراقبت از کولر گازی ایستاده

کولر گازی ایستاده : مساله مرتبط با محافظت روزانه نظیر در اوردن غربال می‌تواند به وسیله بخش اعظم مصرف کنندگان صورت بپذیرد ولی دیگر مساله می بایست به وسیله سرویس ها ماهر صورت بپذیرد . ایده ی خیر و خوبی است که در اولیه هر فصل سوزوسرما , کثیفی و مانع ها را از روی راز پیچ و ابگذر بزداییم . این احتمالا مستلزم فراخوان سرویس ها ماهر باشد که به دستگاه و مصرف کننده وابسته است .

در شرایطی که دستگاه به میزان ای که می بایست سوزوسرما ساخت نماید , سوزوسرما ساخت نمیکند , احتمالا ایراد از شارژِ سرد کن یا این که جریان هوا باشد . این ایرادات احتمالا مستلزم سرویس ها باشند .

اهمیت مجراها در کولر گازی ایستاده :

کولر گازی ایستاده : ادله دیگری که دستگاه احتمالا کارکشته به ساخت هوای خنک نباشد , به جهت نشت مجرا است . نشت مجرا می‌تواند چه بسا ۲۰ تا ۴۰

انرژی یک کولر کارامد را تضعیف نماید , در شرایطی که مجرا ها از بیرون محیط های خنک شده عبور نمایند ( همانند شیروانی ها و گاراژ ها ) . مجرا های بیرونی می بایست به خیر و خوبی عایق کاری شوند . تولیدات مختلفی برای عایق کاری مجرا ها وجود دارا هستند که می شود به وسیله میزبان یا این که عهد کار ماهر صورت بپذیرد .

در شرایطی که مجرا های نشتی خویش را اب بند نمائید , میتوانید بخش اعظم از نصف گنجایش کولر را بدون‌پول داشته باشد . در شرایطی که مجرا ها قابل دسترسی می‌باشند , مصرف کنندگان حرفه ای میتوانند با بتونه – ماده ای سپید چسبناک که میتوانید روی لوله ها بکشید – مجرا ها را اب بندی نمایند . در غیر اینصورت نیاز دارید تا سرویس ها ماهر لوله ها را اب بندی نمایند .

چگونگی ارتقا تلاش انرژی در کولر گازی ایستاده

کولر گازی ایستاده : اب بندی لوله های نشتی احتمالا مهمترین کاری باشد که شما برای ارتقا تلاش میتوانید انحام دهید ولی خیلی کار های دیگر نیز میتوانند بدین فعالیت امداد نمایند : غربال های آلوده را عوض نمائید , شارژ و جریان هوا را به صدق نگاه دارید , سیم پیچ ها را منزه نمائید . کار دیگری که میتوانید بکنید این است که مطمئن گردید که واحد بیرونی ( چگالنده ) انقدر از دیده به دور وجود ندارد که جریان هوایش مسدود شود یا این که این که دست اندرکاران دیگر سبب ساز مسدود شدنش شوند .

تهویه کردن

کولر گازی ایستاده : نکات گذشته روی خنک سازی تمرکز داشتند ولی توصیف با اهمیت کولر بیشتراز ان را دربرگیرنده می شود ; یک کولر ایده ال به ان میزان که برای تولید سالم و راحتی نیاز است , می بایست گرما دهد , سوزوسرما دهد , منزه نماید , تهویه نماید , رطوبت دهد و رطوبت زدایی نماید . در واقعیت دو‌مین انگیزه با اهمیت توصیف با اهمیت , تهویه کردن است . تهویه نیاز است , چه وسیله ای که ما ان را کولر می نامیم ان را آماده نماید یا این که خیر .

سوای تهویه ی کافی , الاینده های ساخت شده در درون منزل سبب ساز به اشتباهات تن درستی و راحتی می‌شوند . Ashrae توصیه می نماید که دست کم به حدی تهویه باشد تا هوای درون منزل را با اعتنا به طرح منزل هر چهار ساعت یک توشه ردوبدل نماید . منزل های سابق خیس دیوار هاو لوله های نشتی بیتشری دارا هستند و اکثر زمان ها از روش ان نشتی ها تهویه ی ضروری را اخذ می نمایند . این مدل نشتی ها احتمالا شایسته ترین طرز انرژی کارامد برای تهویه نباشند و فرصتی برای ذخیره سازی باشند . عمده منزل های تازه و جان دار نسبتا سفت خیس می‌باشند و چهت نیل به تهویه حداقلی نیاز به تهویه ی مکانیکی دارا هستند .

گرما وجود ندارد , رطوبت است

کولر گازی ایستاده : در دست گرفتن رطوبت مشکلی بود که نیاز برای کولر را بوجود اورد . کمبود در دست گرفتن رطوبت خصوصا در اب و هوای کم آب و مرطوب می‌تواند سبب ساز به رویش قارچ و اشتباهات رطوبتی دیگر شود . رطوبت های بالای درون منزل می‌تواند سبب ساز به خطاها تن درستی و راحتی شود . کولر های تازه در عین حالی که خنک می نمایند , رطوبت زدایی نیز می نمایند ; شما میتوانید ان را به وسیله ابی که از ابگذر بیرون می شود مشاهده کنید , ولی این رطوبت زدایی نسبت به کار اصلیِش , در دست گرفتن دما , کاری جزئی است . ان ها نمی توانند مستقلا نیز دما را در دست گرفتن نمایند نیز رطوبت را .

در اب و هوای گرم و رطوب رطوبت زدایی جزئی ای که حادثه می افتد مدام ممکن وجود ندارد به میزان ای باشد که وضعیت رطوبت داخل را قابل پذیرش نگاه دارااست . حداکثر رطوبت زدایی ای در حین های گرم سال – که کولر خیلی کار می کن – حادثه نمی افتد , بلکه روزگار های معتدل سال که کولر دوچندان کار نمیکند حادثه می افتد . با وجود این که چند

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
مسئول مجله فنی

Share
Published by
مسئول مجله فنی
Tags: اسپلیت و کولر گازیکولرگازیکولرگازی ایستاده

Recent Posts

لوله بازکنی شرق تهران همه روزه

لوله بازکنی شرق تهران حاضربه ارائه خدمات لوله بازکنی فوری است. لوله بازکنی برچسب خدمات خود را در کلیه مناطق…

3 سال ago

با مدلهای آب بندی سیفون‌توالت آشنا شوید و در مورد سیفون توالت اطلاعاتی به دست آورید

 از قسمت های اصلی بنیاد هر ساختمانی سیفون فاضلاب می باشد و برای توالت های ایرانی و خارجی قرار دادن…

3 سال ago

فنر ز دن لوله با دیرل را آموزش ببینید

در هنگام سرچ کردن و جستجو در اینترنت در مورد فنر زدن لوله با دریل مطالب زیادی را می یابید…

3 سال ago

استفاده از بیده توالت فرنگی را در سه دقیقه یاد بگیرید

استفاده از بیده توالت فرنگی در مکان هایی که توالت فرنگی بیده دار وجود دارد، نیاز است که آموزش داده شود.…

3 سال ago

سرویس لوله بازکنی در منطقه نلسون ماندلا تهران

سرویس لوله بازکنی در منطقه نلسون ماندلا تهران  خیابان نلسون ماندلا با اسم قدیم آن خیابان جردن یا آفریقا می‌باشد…

3 سال ago

دستشویی قدیمی ذوزنقه ای خاطره ای فراموش نشدنی

از آنجایی که در قدیم افراد اعتقاد داشتن باید کارها را به صورت سخت انجام دهند لذا استفاده از سرویس…

3 سال ago